شناسهٔ خبر: 156548 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

به‌جای احیای وزارت بازرگانی زنجیره تولید را تکمیل کنید

عبدالله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از بحث احیای وزارت بازرگانی توسط دولت گفت: محوریت کار این وزارتخانه، واردات است که با احیای آن، توسعه پایدار شکل نخواهد گرفت.

به گزارش«نماینده»، عبدالله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره احیای وزارت بازرگانی گفت: من با تشکیل این وزارتخانه مخالف هستم. 

وی درباره مخالفت خود افزود: محور کار وزارت بازرگانی، واردات است که ظاهر آن برای راضی نگه داشتن مصرف‌کننده است ولی اگر تنظیم بازار در دستان وزارت جهاد کشاورزی باشد پایه این کار حمایت از تولیدکننده بوده و رونق تولید و منافع مصرف‌کننده را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسات متعدد و در نشست‌های مختلف با دولتمردان متوجه دلیل قانع کننده‌ای برای احیای وزارت بازرگانی نشینده‌ام.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما باید در محوریت حمایت از تولید، تولیدکننده و تکمیل زنجیره ارزش در عرصه تولید توسعه پایدار را رقم بزنیم.

حاتمیان افزود: اینکه ما وزارتخانه‌ای ایجاد کنیم که به محض شنیدن کمبود فلان جنس، کالا و محصول به دنبال واردات باشد و پیش‌بینی تولید و زمینه‌سازی بسیاری از مسیرها، روش‌ها و زنجیره‌ها را نداشته باشد توسعه پایدار شکل نخواهد گرفت.

نظر شما