شناسهٔ خبر: 156468 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

باهنر:گروهی شورای نگهبان را به جناحی‌بودن متهم می‌کند که ول کن هم نیستند

باهنر/2 رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نسبت به انتقادات عده‌ای نسبت به شورای نگهبان واکنش نشان داد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا باهنر، ریس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخاب اعضای جدید حقوقدان شورای نگهبان همچون محمد دهقان و مباحثی که شورای نگهبان را به جناحی بودن متهم می‌کنند، اظهار کرد:  ببینید! همواره یک گروه شورای نگهبان را متهم می‌کردند که این‌ها جناحی هستند و ول کن هم نیستند. شورای نگهبان ممکن است در برداشت‌ها یا ایراد گرفتن به قوانین قابل نقد باشد که حتما هم قابل نقد است، اما معنایش این نیست که شش فقیه عالیقدری که در حوزه علمیه به فقاهت رسیده اند، بخواهند دینشان را به دنیای دیگران بفروشند و این یک حرف سبکی است.

وی ادامه داد: من باز هم تکرار می‌کنم شورای نگهبان بالاخره وحیانی یا قدسیانی که نشود به آن‌ها نزدیک شوید، نیستند. ممکن است صد نفر صلاحیت شان رد شود که درباره پنج نفرشان هم اشتباه شود. این‌ها را کسی تردید ندارد، اما اینکه بخواهند اینطوری به جناح بندی تعریف کنند، نیست. مثلا آقای دهقان به شورای نگهبان رفته و شده جناحی در حالی که آقای اسماعیلی از این شورا بیرون رفته. یا دوستان دیگر بیرون رفته اند که هر شش سالی یکبار دوره شان تمام می‌شود و با معرفی رئیس قوه و رای مجلس حقوقدانان انتخاب می‌شوند.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری درباره بدعهدی آمریکایی‌ها نیز تصریح کرد: ببینید! اصل بحثمان با آقایان این است که شما اصلا قابل مذاکره نیستید. آدم‌هایی که عهدشکنی کرده‌اند و الان احدی در دنیا نیست که مدعی باشد دولت ترامپ به کمک پمپئو و گروه ب فقط دولت ایران را تحت فشار قرار داده درحالی که همه می‌دانند این‌ها ملت ایران را تحت فشار قرار داده اند.

وی ادامه داد: یعنی با تحریم‌های باصطلاح فلج کننده اقتصادی قصد به زانو درآوردن ملت ایران را دارند. می‌خواهند بیایند چه بگویند؟ بگویند که دولت‌تان بد است و ما به این دلیل این کارها را می‌کنیم! نکته دوم اینکه الان باز در دنیا هیچکس نیست که ایران را متهم کند که زیرقولش زده است. ما زیر قولمان نزدیم. ما قبل از اینکه سررسیدی هم وجود داشته باشد به تعهداتمان عمل کردیم. آن‌ها زیر تعهدات‍شان زده اند و رفت و آمد و گفتگوکردن مشروط به این است که از این کار ضدحقوقی و ضدبشری که کردند، برگردند.

نظر شما