شناسهٔ خبر: 156444 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

یک نماینده مجلس: بازار متشکل ارزی بر کاهش قیمت ارز تأثیرگذار است

ارز نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان اینکه بازار متشکل ارزی بر کاهش قیمت ارز تأثیرگذار است، اظهار داشت: با تشکیل بازار متشکل ارزی می‌توان به کاهش نرخ ارز امیدوار بود.

به گزارش «نماینده» عامر کعبی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تشکیل بازار متشکل ارزی، گفت: این بازار تأثیر به‌سزایی در کاهش قیمت ارز در آینده خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه دولت اعلام کرده بود که بازار متشکل ارزی را به زودی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: دولت درباره تشکیل این بازار وعده داد، اما عملیاتی نشد که باید سریع‌تر این بازار راه‌اندازی شود، زیرا موجب می‌شود تا بسیاری از مشکلات و نیز نوسانات موجود در بازار ارز مرتفع شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از مشکلات موجود در حوزه بازار ارز را چندنرخی بودن آن عنوان کرد و گفت: یکی از انتظارات ما از دولت این است که سیاست‌هایی در جهت ارز تک‌نرخی در پیش بگیرد، الآن شاهدیم که ارز با چند نوع نرخ ارز می‌شود که این به بازار آسیب وارد کرده است.

کعبی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی بر کاهش قیمت ارز تأثیرگذار است، اظهار داشت: با تشکیل بازار متشکل ارزی می‌توان به کاهش نرخ ارز امیدوار بود، اما منوط به اینکه این بازار هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما از رئیس‌جمهور و مجموعه تیم اقتصادی دولت این است که هرچه سریعتر بازار متشکل ارزی را راه‌اندازی کند، زیرا راه‌اندازی بازار متشکل ارزی موجب جلوگیری از نوسانات شده و به ثبات و حتی کاهش قیمت ارز کمک می‌کند.

نظر شما