شناسهٔ خبر: 156422 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ابوترابی: نظر مجلس غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها است

ابوترابی یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت که بخشی از مجلس شورای اسلامی هم با نظر سازمان بازرسی مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها موافق است.

به گزارش «نماینده»  ابوالفضل ابوترابی، درباره نامه رئیس سازمان بازرسی به روسای قوا مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها، اظهار کرد: در این باره اختلاف برداشت حقوقی وجود دارد که نتیجه آن نامه سازمان بازرسی مبنی بر خلاف قانون بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: طرحی در کمیسیون شوراها برای قانونی شدن شورایاری‌ها مطرح بود که در این کمیسیون رد شد. رد این طرح را می‌توان به معنای قبول داشتن نظر سازمان بازرسی کل کشور تعبیر کرد و به دنبال آن گفت که برگزاری این انتخابات وجاهت قانونی ندارد.

این عضو کمیسیون شوراها اضافه کرد: نظر ما این است که انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است چون اساسا در کمیسیون شوراها هم رای به تشکیل شورایاری‌ها داده نشده است. البته که در ادوار گذشته شورایاری‌ها وجود داشتند ولی در وهله کنونی باید در مجلس شورای اسلامی استفساریه مطرح شده تا اختلاف برداشت حقوقی رفع شود یا اینکه قانونی تصویب شود که این اتفاق هم رخ نداد و کمیسیون شوراها طرح مذکور را رد کرد، لذا می‌توان تعبیر کرد که اراده مجلس شورای اسلامی نیز بر تشکیل شورایاری‌ها نیست.

نظر شما