شناسهٔ خبر: 156401 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توزیع ناعادلانه پزشک متخصص مشکل ایجاد کرده است

شهریاری عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: توزیع ناعادلانه پزشک متخصص در کشور داریم به نحوی که در برخی شهرها تعداد متخصصین بیش از حد نیاز است اما در مناطق محروم کمبود پزشک و متخصص احساس می‌شود.

به گزارش «نماینده»،حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به توزیع ناعادلانه پزشک متخصص در کشور گفت: این واقعیت وجود دارد که در برخی از شهرها تعداد متخصصین بیش از حد نیاز است ولی در مناطق محروم کمبود پزشک و متخصص احساس می‌شود. 

وی افزود: با قانون عدالت آموزشی مشکل متخصصین در سراسر کشور مشکل پوشش پزشک در مناطق محروم برطرف خواهد شد و رقابت‌های بی مورد از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: حداقل 30 درصد پزشکان در حوزه‌های تخصصی باید از مناطق محروم باشند؛ این در حالی است که آنها باید 3 برابر مدت تحصیل در شهرهای محروم به شرطی که حق جابجایی و تعیین رشته نداشته باشند خدمت کنند. 

وی تصریح کرد: اختلاف دریافتی بین پزشکان در مناطق مختلف و مناطق محروم باید چشمگیر باشد چرا که برای کار یک پزشک در مناطق محروم نیاز به ایجاد انگیزه است.

شهریاری تصریح کرد: در قوانین بالادستی حوزه سلامت که مقام معظم رهبری نیز درباره اجرای آن تاکید داشته‌اند،فقط بحث دسترسی مردم مطرح نیست بلکه برخورداری نیز مهم است لذا باید برای برقراری عدالت طوری برنامه ریزی کرد که مردم از امکانات لازم بهره‌مند باشند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: با توجه به اینکه سیستم نظارتی در حوزه بهداشت و درمان بر عهده سازمان نظام پزشکی است اما در بخش نظارت ضعیف هستیم و مشکل داریم. 

نظر شما