شناسهٔ خبر: 156335 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نوع مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداریم/ با یاغی بین‌المللی نمی‌توان مذاکره کرد

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، چون قابل اعتماد نبوده و به توافق نامه‌های بین المللی پایبند نیست.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  با اشاره به شایعات مطرح شده مبنی براینکه پس از سفر ظریف به نیویورک احتمال مذاکره ایران با آمریکا وجود دارد، گفت: پیام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آمریکا و همپیمانان غربی‌اش کاملا صریح و شفاف است و ما هیچ نوع مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداریم.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا، ادامه داد: آمریکایی‌ها یک بار در قالب برجام با مذاکره کردند، اما به تعهدات خود عمل نکرده و خلاف موازین بین المللی از برجام خارج شدند، بنابراین امکان هیچ مذاکره دیگری وجود ندارد.

نقوی حسینی تاکید کرد: همه طرف‌های برجام باید به برجام بازگشته و به تعهدات خود عمل کنند، همانطور که پیش از این هم جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، چون قابل اعتماد نیست، به توافق نامه‌های بین المللی پایبند نبوده، موازین بین المللی را رعایت نمی‌کند و یاغی بین المللی است و بایک یاغی بین المللی نمی‌توان مذاکره کرد.

نظر شما