شناسهٔ خبر: 156319 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پول می‌گیریم اما خدمتی به مردم ارائه نمی‌کنیم

سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران به شناسنامه فنی ساختمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پول می‌گیریم اما خدمتی به مردم ارائه نکرده‌ایم و تاکنون شناسنامه‌ای صادر نشده است.

به گزارش «نماینده»، محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه هم‌اندیشی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که در سازمان نظام مهندسی شهر تهران برگزار شد، گفت: یک سوال اصلی داریم که تاکنون برای صدور چند شناسنامه فنی در تهران چه میزان پول اخذ شده است.

وی افزود: در حال حاضر پول می‌گیریم اما خدمتی به مردم ارایه نکرده‌ایم و طی این سال‌ها شهرداری پول را از مردم گرفته و به نظام مهندسی پرداخت کرده‌ایم اما برای مردم شناسنامه‌ای صادر نشده است.

سالاری ادامه داد: امیدواریم چیزی که امروز به عنوان شناسنامه فنی رونمایی می‌شود شناسنامه فنی واقعی باشد چون در غیر اینصورت خیانت کرده‌ایم به جایگاه مهندسی کشور.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما نمایندگان مردم تهران هستیم و باید بعد از این جلسات پاسخگوی مردم تهران باشیم که در جلسه‌ای شرکت کردیم و نتیجه‌اش چه شده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور و ارایه این شناسنامه باید منتج به این شود که وقتی مردم خرید ملکی انجام می‌دهند بپرسند که شناسنامه فنی دارد یا خیر چون در آن صورت است که می‌شود بگوییم به فکر امنیت مردم بوده‌ایم.

سالاری افزود: امروز هیچ کس نمی‌رسد ساختمانی که می خرد شناسنامه فنی دارد یا نه این یعنی اینکه اصلا مردم یا نمی‌دانند شناسنامه فنی چیست یا اصلا برایشان مهم نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز در تهران برخی برند ساختمان‌سازی شده آمد و عجیب است که برخی از سازندگان مسکن می‌آیند و با دادن پول به آن برندها تابلوی آنها را بر سر در پروژه شأن نصب می‌کنند تا مردم بهتر آن ساختمان را بخرند.

وی گفت: این یک اشکال بزرگ است که به جای آنکه سازمان نظام مهندسی برند باشد و مردم دنبال امضای سازمان نظام مهندسی باشند دنبال آن برندها هستند و آنها را بیشتر قبول دارند.

سالاری تصریح کرد: واقعیت این است که ظرفیت مهندسی کشور معطوف به حقوق خصوصی و حقوق سوداگران شده است که این روند روندی اشتباه است.

نظر شما