شناسهٔ خبر: 156305 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فراکسیون مستقلان برای انتخاب حقوقدان‌های شورای نگهبان لیست نمی‌دهد

جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلان مجلس گفت: این فراکسیون تصمیم ندارد در خصوص انتخاب 3 حقوقدان شورای نگهبان لیست حمایتی بدهد.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست صبح امروز این فراکسیون گفت: امروز 5 حقوقدانی که از طرف قوه قضائیه برای انتخاب 3 حقوقدان شورای نگهبان معرفی شده بودند را به این فراکسیون دعوت کرده و با دیدگاه‌های آنها آشنا شدیم. 

وی با بیان اینکه 5 حقوقدان معرفی شده از سوی قوه قضائیه خود را در فراکسیون معرفی کردند، اظهار داشت: فارغ از سوابق اجرائی و علمی این 5 عضو معرفی شده، نوع نگاه‌ها این 5 نفر برای نمایندگان مهم بود تا زوایای دید آن‌ها نسبت به پارلمان را متوجه شوند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان مجلس تصریح کرد: ایجاد تعامل بیشتر با حقوقدانان شورای نگهبان در تدوین و تصویب طرح‌ها مورد خواست نمایندگان بوده است تا جایگاه نمایندگان مردم در رأس امور باشد.

وی با بیان اینکه این فراکسیون تصمیم ندارد در خصوص انتخاب 3 حقوقدان شورای نگهبان لیست حمایتی بدهد، بیان کرد: فراکسیون مستقلان ولایی مجلس فرصتی را برای این 5 نفر ایجاد کرد تا خود را معرفی کنند.

جعفرزاده با بیان اینکه نمایندگان به ایجاد ارتباط بین شورای نگهبان و مجلس تاکید داشتند افزود: فارغ از تایید صلاحیت‌ها، خطوط قرمز شورای نگهبان باید شفاف‌تر و کمرنگ تر شود تا حریت و آزادگی در نمایندگان بیش از پیش ایجاد شود. 

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان نهادی است که وجودش برای ایجاد نهاد تقنینی کشور ضروری است، افزود: در صورتی که همکاری بین مجلس و شورای نگهبان بیشتر شود، نتایج مثبتی حاصل می‌شود.

نظر شما