شناسهٔ خبر: 156299 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

چگونه یک معلم خصوصی بشویم؟

سپاه دانش

اگر به تدریس علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید: مثل هر کار دیگری، مدرسینی موفق هستند که به کار خودشان علاقه دارند. شما نیز وقتی سراغ کار تدریس یا تدریس خصوصی بروید که به آن علاقه داشته باشید. ممکن است بدون علاقه هم بتوانید درامد بدست آورید ولی خیلی موفق نخواهید شد. وقتی با علاقه تدریس می کنید، این علاقه شما به شاگردهایتان هم منتقل می شود و در نتیجه آنها نیز درس را بهتر یاد می گیرند و به حضور در کلاسهای شما علاقه بیشتری نشان می دهند. از طرفی، وقتی شما در زمینه تدریس فعالیت دارید ممکن است در ایام امتحانات در روز 10 ساعت تدریس کنید و اگر به کار تدریس علاقه نداشته باشید خیلی زود خسته خواهید شد.

دروسی را انتخاب نمائید که از تدریس آنها لذت می برید: مسلما شما نسبت به تمامی دروس حس یکسانی ندارید و در دوران دبیرستان و دانشگاه هم در بعضی از دروس عملکرد بهتری داشته اید. اگر می خواهید به سرعت پله های ترقی را طی کنید، دروسی را تدریس کنید که از تدریس آنها لذت می برید. به عنوان مثال اگر در دبیرستان و دانشگاه در درس فیزیک به نسبت ریاضی عملکرد بهتری داشته اید و نمرات بهتری گرفته اید به جای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بیشتر در زمینه تدریس خصوصی دروس دانشگاهی و یا تدریس خصوصی دروس پیش دانشگاهی  شاگرد بگیرید و فعالیت داشته باشید. یا اگر تدریس زبان انگلیسی را بهتر انجام می دهید و پایه ی زبان قوی ای دارید، در این زمینه بیشتر شاگرد قبول کنید. وقتی خودتان قبلا در یک درس نمرات بهتری گرفته اید مسلما در تدریس آن درس هم موفق تر خواهید بود.

بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط باشید: برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی این نکته هم بسیار مهم است. به بلد بودن درسها کفایت نکنید، بلکه بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل و 100 درصد مسلط باشید. این مسلط بودن شما بر دروس تدریسی در نحوه حرف زدن شما، در فن بیان شما، در چگونگی پاسخ به سوالهایی که از شما پرسیده می شود و ... خودش را نشان می دهد. اگر بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط نباشید، همین که در کلاسهای تدریس خصوصی نتوانید به یک یا دو سوال پاسخ دهید، کلاس را از دست خواهید داد. خصوصا در جلسه اول تدریس این نکته بسیار مهم است.

نتیجه گرفتن شاگردهایتان را در اولویت قرار دهید: نکته آخر و مهمترین نکته ای که برای موفقیت در کار تدریس خصوصی باید در نظر داشته باشید این است که به صورت کامل از شاگردهایتان حمایت کنید و نتیجه گرفتن آنها را برای خودتان در اولویت اول قرار دهید. در کلاسهای تدریس خصوصی ممکن است شاگردهای شما هر کدام شرایط خاص خودش را داشته باشد. با توجه به وضعیت تحصیلی، سطح هوش، میزان بلد بودن درسها و .... برای هر کدام از شاگردهایتان باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که حتما نتیجه مورد نظرش را بگیرد. اگر شاگردهای شما در امتحان یا کنکور موفق شوند ترمهای بعد هم با شما تماس می گیرند و موفقیت شما در تدریس حتمی است. مهمترین ملاک موفقیت در تدریس خصوصی همین است.

سپاه دانش جایگزین سایت هایی است که بصورت اینترنتی فقط به انتشار آگهی و تبلیغ برای تدریس خصوصی اختصاص دارند. سپاه دانش همچنین می تواند جایگزین موسسه و آموزشگاه های تدریس خصوصی باشد که در گذشته بصورت فیزیکی اقدام به معرفی استاد به دانشجو می کردند.

اساتیدی که سابقه تدریس به صورت خصوصی، آموزشگاهی و مدرسه ای دارند، می توانند در سایت سپاه دانش به عنوان مدرس ثبت نام کنند. پس از مصاحبه های تخصصی و عمومی به صورت حضوری، اساتید در سایت فعال می شوند و به آنها شاگرد معرفی خواهد شد.

گروه آموزشی سپاه دانش در راستای توسعه و ارتقای سطح آموزش کشور در سال 1380 تاسیس گردید. از این رو این گروه با پیاده سازی سامانه رزرواسیون آنلاین اساتید با آدرس sepahedanesh.com امکان رزرو زمان اساتید با تجربه کشور را بصورت آنلاین فراهم آورده است.

نظر شما