شناسهٔ خبر: 156292 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ضرورت توجه مسئولان به مسیر عقلانیت و اخلاق‌مداری امام هشتم شیعیان

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به میلاد امام رضا اشاره کرد و گفت: امیدوارم در کشور بتوانیم مسیر عقلانیت اخلاق‌مداری که در امام رضا (ع) وجود داشته را الگو قرار دهیم و در جامعه تأثیرگذار باشیم.

به گزارش «نماینده»،  محسن هاشمی در صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: مرقد مطهر بارگاه ملکوتی امام رضا (ع ) همچون نگینی در کشور ما می‌درخشد و باعث آرامش ایران است.

وی افزود:‌عملکرد ایشان در سیره سیاسی و عملی درس بزرگی برای جامعه دارد و ایشان پیشنهاد ولایت‌عهدی خلیفه عباسی را علیرغم این که پدر و پدربزرگشان به دست حکومت به شهادت رسیده بودند را پذیرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این مسئله به دلیل مصلحت شیعیان توسط امام رضا (ع)‌ پذیرفته شد ادامه داد: این مسئله شایع‌ترین نماد عقلانیت در میان شیعیان بوده که در معرض عموم قرار گرفته است که البته برخی از شیعیان در آن زمان که تندرو بودند نمی‌توانستند این موضوع را بپذیرند و از این تصمیم برآشفتند.

هاشمی گفت:‌پس از پذیرفتن ولایتعهدی خلیفه عباسی توسط امام رضا (ع) آزادی‌های اجتماعی افزایش یافت و بهبود دولت عباسی به وقوع پیوست و ان‌شاءالله ما در کشور بتوانیم مسیر عقلانیت اخلاق‌مداری که در امام رضا (ع)  وجود داشته الگو قرار دهیم و در جامعه تأثیرگذار باشیم.

نظر شما