شناسهٔ خبر: 156271 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی حسینی: آموزش و پرورش میدان سیاست‌بازی نیست

سیدحسین نقوی حسینی431 عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه وزیر جدید آموزش و پرورش باید به لحاظ بینش و نگرش، اعتقاد عمیقی به تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش میدان سیاست‌بازی نیست.

به گزارش «نماینده»، سید حسین نقوی حسینی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره «مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید وزیر آینده آموزش و پرورش داشته باشد»، اظهار کرد: شهید رجایی می‌گفت قلب جامعه اسلامی، آموزش و پرورش است و در تکمیل جمله خود می‌گفت قلب آموزش و پرورش نیز تربیت معلم است. 

وی ادامه داد: بنابراین باید گفت وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه مهمی است؛ این وزارتخانه به لحاظ وسعت نیروی انسانی و اثرگذاری روی نسل آینده، آماده‌سازی جامعه آینده و ترویج تفکر تعلیم و تربیت دینی، مادر وزارتخانه‌ها محسوب می‌شود. 

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: قطعا وزیری که می‌خواهد مسؤولیت این وزارتخانه را برعهده بگیرد، باید به لحاظ بینش و نگرش، اعتقاد عمیقی به تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشد. 

نقوی‌حسینی اضافه کرد: وزیر این وزارتخانه باید مدیری توانمند و قوی باشد تا بتواند خانواده بزرگ آموزش و پرورش را مدیریت کند؛ ۱۴ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون و ۱۰۰ هزار معلم وجود دارند و باید این فرد  قدرت و توانایی مدیریت لازم را داشته باشد. 

وی با بیان اینکه فرد انتخابی برای وزارت آموزش و پرورش باید سند تحول بنیادین را خوب بشناسد، گفت: باید با نگاه دینی این سند را بشناسد و با نگاه غربی نمی‌توانیم سند تحول را عملیاتی و اجرایی کنیم؛ چرا که اگر کسی با نگاه غربی بخواهد سند تحول را اجرا کند، باز هم سند ۲۰۳۰ را به جای سند تحول اجرا می‌کند. 

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اهمیت توجه وزیر آموزش و پرورش به منزلت و معیشت معلمان، یادآور شد: منزلت و معیشت معلمان نیازمند توجه جدی است و باید حتما در این خصوص برنامه‌ای کاملا قابل قبول و مدون داشته باشد تا منزلت و معیشت معلم دچار تحولات خوبی شود. 

نقوی‌حسینی ابراز داشت: انتظار آموزش و پرورش این است که در این خصوص تحولی اتفاق بیفتد؛ ضمن اینکه نکته مهمتر این است که آموزش و پرورش حزب و جناح سیاسی و میدان سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی نیست. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش میدان خدمت در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: بنابراین کسی که برای پست این وزارتخانه می‌آید، نباید ویژگی‌ها و شاخص‌های سیاسی آن بر تعلیم و تربیت و آشنایی با این موضوع بچربد؛ چرا که در آموزش و پرورش این خسارت‌ها را دیده‌ایم و در دوره‌هایی، آموزش و پرورش پایگاه حزب سیاسی افراد شده بود. 

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره این موضوع که «آیا هنوز سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش اجرا می‌شود»، تصریح کرد: اجرای سند ۲۰۳۰ مانند موجی بود که ممکن است در مرکز آب آرام شده باشد، اما هنوز موج‌های آن روی بخش‌های آموزش و پرورش وجود دارد؛ در نتیجه وزیری که در آینده مستقر می‌شود، باید با تمام توان این موج‌ها را بگیرد و آن را رها نسازد. 

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: یکی از انتقادهایی که ما به سیدمحمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش داشتیم، این بود که شما مرکز را در این خصوص آرام کرده‌اید، یعنی حوزه ستادی شما بحثی درباره سند ۲۰۳۰ نمی‌کند، اما در بخش‌های زیادی این موج‌ها همچنان جریان دارد و در متوقف کردن این موج‌ها اقدامی نکرده‌اید. 

نظر شما