شناسهٔ خبر: 156269 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حسینی: هماهنگی در تیم اقتصادی دولت دیده نمی‌شود/"طیب‌نیا" ‌از "نوبخت" ‌به شدت ‌می‌نالید

بازدید «محمد حسینی» نمایندۀ تفرش از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه چیزی به نام هماهنگی در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد گفت: وزرای دولت جرات پاسخگویی درقبال وظایف و عملکرد خود ندارند.

به گزارش «نماینده»، محمد حسینی، با اشاره به ارزیابی عملکرد تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: در دولت نخست حجت الاسلام روحانی به رغم اینکه "طیب نیا" وزیر اقتصاد از "نوبخت" رئیس سازمان بودجه به شدت و واقعا می‌نالید باز سیاست‌ها قدری هم‌نوا جلو رفت که ما در حوزه کاهش تورم به شکل دستوری که البته اثرات منفی به دنبال داشت، بد جلو نرفتیم.

وی افزود: اما در دوره دوازدهم ریاست جمهوری (دوره دوم ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی) با توجه به اینکه حتی قرار بود تیم اقتصادی منسجم تر از دوره قبل باشد، اصلا نمی‌توان از واژه هماهنگی در تیم اقتصادی دولت نام برد چراکه چیزی به نام هماهنگی در دولت و تیم اقتصادی دیده نمی‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به ادعای دولت در زمان رای گرفتن برای وزیر اقتصاد مبنی بر هماهنگی بالای تیم اقتصادی دولت گفت: زمانی که دولت، "کرباسیان" را به رغم وجود افرادی مثل نوبخت و شریعتمداری و سیف به مجلس معرفی شد دولت با این حرف که این تیم با یکدیگر به شدت هماهنگ است از مجلس رای گرفت اما این ادعا و هماهنگی 6 ماه بیشتر دوام نداشت و در 6 ماه یکباره حوزه اقتصاد کشور را مانند طوفانی که تمام زندگی ما را بهم ریخته و می برد همه چیز بهم ریخت.

 وی ادامه داد: در این دوره، با وجود تغییر رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد ولی وضعیت بدتر شد که بهتر نشده است، چراکه با یکدیگر ارتباطی ندارند.

حسینی خاطرنشان کرد: شاید وزرا و دولتی‌ها دور یک میز کنار هم می‌نشینند و حتی بایکدیگر رفاقت دارند اما آن انتظاری که از دستگاه اجرایی وجود دارد را به درستی و اجرایی نمی‌بینیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از پاسخگو نبودن وزرای دولت درقبال عملکرد و وظایفشان گفت: مردم وزرای دولت درقبال عملکرد خود پاسخگو نیستند و از پاسخ دهی نسبت به عملکرد خود به شدت فرار می‌کنند.

وی عنوان کرد: در چندهفته اخیر قرار بر حضور دو وزیر در مجلس بود و حتی اعلام برای حضور کردند اما چون از پاسخ خواستن مجلس مطلع بودند جرات حضور پیدا نکردند.

حسینی خاطرنشان کرد: در کل دولت باید مشخص کند توانایی دارد یا ندارد این درحالی بوده که به وزیر اقتصاد اعلام کردم شان وزارت اقتصاد را به جایگاه اصلی برگرداند.

نظر شما