شناسهٔ خبر: 156263 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادیخواه مطرح کرد: توجه به جوانگرایی و تخصص در معرفی حقوقدانان پیشنهادی شورای نگهبان

ازادی خواه عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: جوانگرایی، تخصص و تعهد مواردی است که در معرفی حقوقدانان پیشنهادی شورای نگهبان توسط رئیس قوه قضائیه به مجلس مشاهده می شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به معرفی حقوقدانان پیشنهادی برای شورای نگهبان توسط رئیس قوه قضائیه گفت: تخصص‌گرایی و استفادهع از اساتید دانشگاه و همچنین بهره‌گیری از نیروهای جوان مواردی است که در معرفی این حقوقدانان به مجلس از سوی رئیس دستگاه قضا مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که مجلس نیز باید از بین حقوقدانان پیشنهادی نیروهای جوان،‌ متخصص و متعهد را از میان گزینه‌های پیشنهادی انتخاب و برای عضویت در شورای نگهبان به این شورا معرفی کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان درکشور ما از جایگاه رفیعی برخوردار است و از یک سو بحث صلاحیت مقامات عالیرتبه کشور را دارد و از سویی هم بحث تطبیق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد:رهبر معظم انقلاب همواره بر بحث جوانگرایی و استفاده از ظرفیت سرشار جوانان همواره تاکید داشته و دارند. این انتظار وجود دارد که مجلس هم از میان گزینه‌های پیشنهادی رئیس قوه قضائیه افراد جوان‌تر و متعهدتر و متخصص‌تر را انتخاب کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت: مجلس باید در انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان بتواند بهترین انتخاب را انجام دهد تا بهترین گزینه‌ها بتوانند به شورا راه پیدا کنند.

نظر شما