شناسهٔ خبر: 156253 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به نظام می شود/ مشکل اسناد وقفی در شهرستان قدس برطرف شد

حجت الاسلام جوکار حجت الاسلام و المسلمین جوکار با اشاره به رفع مشکل اسناد وقفی در شهرستان قدس گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله) در تبدیل به احسن شدن اسناد مقرر شد طی مدت یکسال شهروندان نسبت به دریافت سند ملک خود اقدام کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های عبادی سیاسی این هفته ۲۱ تیر ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و خدا محوری در زندگی اظهار داست: حضور خادمین امام رضا(ع) به همراه پرچم منور و ملکوتی آستان قدس رضوی در شهر قدس موجب خیر و برکت برای شهرقدس است .
وی در ادامه با اشاره به فضیلت بیشتر زیارت امام رضا (ع) نسبت به امام حسین (ع) بیان داشت: همه شیعیان قبر مطهر سید الشهداء را زیارت می کنند اما شیعیان امام رضا افراد خاصی هستند. خصوصیت مشترکی بین امیر المومنین علی (ع) و امام رضا وجود دارد زیرا هر کسی که بعد از رحلت پیامبر با ایشان بیعت کردند شیعه بودند و کسانی که ایشان را نپذیرفتند غیر شیعه هستند و بعد از شهادت امام موسی کاظم هم کسانی که امام رضا را به عنوان امام پذیرفتند شیعیان اثنی عشری هستند.
امام جمعه شهرستان قدس افزود: جایگاه امام رضا (ع ) تعیین کننده خط حق و باطل است، و ایشان در میان ائمه معصومین به عالم آل محمد ملقب هستند، زیرا در زمان خود با هر قوم، گروه و زبانی به زبان خود مناظره و گفتمان می کردند. امام رضا (ع)خود را امام برحق معرفی کردند و فرمودند: توحید از بالاترین ارزشهاست و با ولایت عجین شده است و کسی که در ارتباط با ولایت کوتاهی کند توحید او ناقص است و من از شروط توحید هستم .

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس ضمن گرامی داشت شهدای مسجد گوهرشاد بیان داشت: ۱۶۷۰ شهید مسجد گوهر شاد در جریان مخالفت با کشف حجاب رضاخان از عفت و حجاب خود دفاع کردند و مظلومانه به خاک و خون کشیده شدند. عفت و حجاب در ایران پیش از اسلام وجود داشته است و تاریخ گواه بر این واقعیت است. خداوند در سوره احزاب در آیات ۵۳،۵۵و ۵۹ و در سوره نور در آیات ۹۵و ۱۰۲ در ارتباط با حجاب و عفاف با پیامبر سخن می گوید.
وی ادامه داد: عفت بالاتر از حجاب و حجاب جلوه ظاهری از عفت است. مسئله حجاب و عفت یک امر فطری، عقلی، شرعی و قانونی است. در زمان رضاخان مردم از حجاب خود در برابر رژیم طاغوت دفاع کردند. در جامعه امروز حکومت در پی نهادینه کردن حجاب در جامعه است که در اینجا هم مردم باید به صحنه آمده و در این امر مطالبه گری داشته باشند تا مسئله حجاب تبدیل به گفتمان رایج در جامعه شود.

امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به ۲۶ تیر آغاز تشکیل شورای نگهبان گفت: سابقه تشکیل شورای نگهبان به دوران مشروطه باز می گردد و تفاوت شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران با غرب در این است که در کشور ما ۶ نفر فقیه جامع الشرایط بر اسلامی بودن قانون شورای نگهبان نظارت دارند.

وی در ادامه بیان کرد: شورای نگهبان مجموعه ای از تشکیلاتی است که کار نظارت بر انتخاب را دارد و ۳۹ سال است که فعالیت میکند. دو گروه موجب ایجاد هجمه در شورای انتخابات می شوند کسانی که با اصل شورای نگهبان مشکل دارند و دیگر کسانی که در انتخابات برای کاندیدای انتخاباتی رد صلاحیت شده اند. شورای نگهبان به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله) مانع ورود افراد ناخالص به نظام می شود.

حجت السلام والمسلمین جوکار در ارتباط با مهلت ۶۰ روزه کشور ایران به اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: کشور ما ۶ سال معطل وعده و وعید امریکا شد و مسئولین صحبت های مقام معظم رهبری(مدظله) را در ارتباط با بی اعتمادی به آمریکا گوش نکردند و بعد از اینکه آمریکا از برجام خارج شد ۱۴ ماه هم با اروپا وقت و زمان را تلف کردند در حالی که وعده آنها پوچ و توخالی بود و همه مسئولین به این نتیجه رسیدند که در ۶۰ روز نیز وعده آنها محقق نخواهد شد، در نتیجه ایران گام دوم انقلاب را برداشت‌ و تولیدات خود را افزایش داد. رییس جمهور آمریکا در حالی که خود برجام را پاره کرده و به رسمیت نشناخته از آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای می خواهد که چرا ایران به تعهدات برجامی خود عمل نمی کند، این به خاطر آن است که آنها چیزی دستگیرشان نشده است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری ادامه داد: اروپاییان نیز هم جنس آمریکایی هستند. وقتی که سربازان ما پهباد آمریکایی را سرنگون کردند انگلیس نفتکش دریایی ما را توقیف می کند اما این را بداند که جمهوری اسلامی ایران سیلی سختی به آنها خواهد زد.
وی در ادامه گفت: تهدیدات رژیم صهیونیستی نیز دلیل بر ضعف آنها در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران است و قدرت مقابله آنها با مردم فلسطین اشغالی که با سلاح سنگ به آنها مبارزه می کند به چند دقیقه رسیده است.

امام جمعه شهرستان قدس در ارتباط با رفع مشکل اسناد وقفی در شهرستان تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله) در تبدیل به احسن شدن اسناد وقفی و با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین شهری مشکل اسناد موقوفه برطرف شد و طبق صحبت های انجام شده با رییس اوقاف استان تهران مقرر شد در مدت ۶ ماه تا یکسال شهروندان با متری ۱۰ هزار تومان برای منازل مسکونی خود نسبت به دریافت سند اقدام کنند.

نظر شما