شناسهٔ خبر: 156247 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تخلف دولت در اجرا نکردن قانون مالیات بر خانه‌های خالی

مسکن یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت در اجرا نکردن قانون مالیات بر خانه‌های خالی تخلف کرده است.

به گزارش «نماینده»، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، به‌خصوص در کلانشهرها، گفت: دولت باید به این وضعیت رسیدگی کند، مردم برای اجاره یک واحد مسکونی در تنگنا هستند.

وی، یکی از دلایل افزایش قیمت اجاره‌بهار را گرانی مصالح ساختمانی دانست و تأکید کرد: این شاید یکی از دلایل گرانی خانه در تهران و به بسیاری از کلانشهرهای کشور باشد، اما نباید از دست واسطه‌ها در این بازار نیز غافل شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت به قانون مالیات بر خانه‌های خالی تمکین نکرده است، اظهار داشت: مجلس در قانونی دولت را ملزم کرده که بر خانه‌های خالی مالیات وضع کند، اما این قانون از سوی دولت اجرا نمی‌شود که باید پاسخ‌گو باشند.

افضلی اضافه کرد: در جلساتی که با دولتی‌ها داشته‌ایم، به آنها تذکر داده‌ایم که باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا کنند، اما این طور عنوان می‌کنند که  در شرایط فعلی امکان اجرای این قانون وجود ندارد، در صورتی که زیرساخت‌های آن از سوی قانونگذار تعبیه شده است.

وی ادامه داد: دولت در اجرا نکردن قانون مصوب مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی تخلف کرده است، معتقدم اجرا صحیح این قانون می‌تواند در کاهش التهابات موجود در بازار مسکن و اجاره‌بها مؤثر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اجاره‌بهای مسکن در سالجاری نسبت به 3 ماه ابتدایی سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش یافته است، گفت: باید چاره‌ای برای این نابه‌سامانی اندیشیده شود، زیرا مسکن جزو ملزومات اولیه برای زندگی است.

افضلی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته‌ای متشکل از دولت، مجلس و قوه‌قضائیه برای نظارت بر بازار مسکن و کاهش التهابات در این بازار مؤثر است که باید در اسرع وقت این کار انجام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما