شناسهٔ خبر: 156245 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیکزادی‌پناه: دستگاه‌های نظارتی باید با اخلال‌گران در بازار با شدت برخورد کنند

نیکزادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای کنترلی و نظارتی باید اخلال‌گران در بازار را شناسایی و با آنها با شدت برخورد کنند.

به گزارش «نماینده»، حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم بم در مجلس ‌شورای ‌اسلامی، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: عده‌ای از افراد سودجو به دنبال آن هستند تا از شرایط خاص پیش‌آمده در حوزه اقتصادی در کشور نهایت سوءاستفاده را ببرند و با اختلال در بازار ضمن فشار بر مردم زمینه را برای سودجویی خود فراهم کنند.

وی افزود: دولت و دستگاه‌های نظارتی باید با جدیت تمام این اخلال‌گران را شناسایی و با آنها با شدت برخورد کنند. وقتی که ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، همان طور که در جبهه با سربازی که جبهه را خالی می‌کند برخورد قاطع صورت می‌گیرد، در شرایط جنگ اقتصادی هم هر کسی که خللی در مسائل اقتصادی ایجاد می‌کند، باید به همان شکل با وی برخورد شود.

نماینده مردم بم در مجلس ‌شورای ‌اسلامی اظهار داشت‌: قطعا باید با اخلال‌گران اقتصادی که در فضای جنگ اقتصادی سوءاستفاده‌هایی دارند با اشد مجازات برخورد کنند و نیروهای کنترلی و نظارتی و همچنین امنیتی ما که در جریان این موضوعات هستند، باید با این افراد برخورد کنند.

نیکزادی‌پناه خاطرنشان‌ کرد:‌ وقتی که مردم ما در شرایط سخت معیشتی قرار دارند و دولت ما با محدودیت‌های اقتصادی مواجه است و ما در فروش نفت با مشکل مواجهیم، نباید به اخلال‌گران اقتصادی فرصت داد که بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند.

وی افزود: هر کالایی که وارد بازار می‌شود باید شناسه داشته باشد. دولت باید بداند هر فعال اقتصادی اعم از شخصیت حقیقی و حقوقی و در حوزه واردات کالاهای اساسی فعال است، دولت باید نظارت کند که این شخص چه مقدار کالا وارد کرده و چه مقدار از این کالا فروش رفته و چقدر باقی مانده و این شخص با توجه به نوسانات بازار این اجازه را نداشته باشد که کالایی که با ارز ارزان به کشور وارد کرده با قیمت بالا به فروش برساند. انتقادی که به دولت وارد است این است که این آمار را در اختیار ندارد.

نیکزادی‌پناه اظهار داشت: متاسفانه برخی از تجار ما کالا را وارد می‌کنند اما در معرض فروش قرار نمی‌دهند چون مطمئن هستند قیمت روز به روز بالا می‌رود و کنترل این موضوع وظیفه دستگاه‌های نظارتی است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌ کرد:‌ روند توزیع کالا تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد باید توسط دستگاه‌های نظارتی کنترل شود تا از هرگونه احتکار آن هم در شرایط خاصی که امروز ما با آن مواجه هستیم جلوگیری شود که متاسفانه این مسائل دنبال نمی‌شود و دولت باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشد.

نظر شما