شناسهٔ خبر: 156238 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

معرفی و آشنایی با موزه های استانبول در تور استانبول سفر باتو

ترکیه  موزه های استانبول از بهترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول می باشد که مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی واقع شده است.

به گزارش «نماینده»، موزه های استانبول از بهترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول می باشد که مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی واقع شده است. از مهمترین و بی نظیرترین موزه های استانبول می توان به موزه های کاخ توپکاپی، موزه هنر های اسلامی و ایاصوفیه اشاره نمود.

آیا شما نیز قصد دارید تا در سفرتان به شهر استانبول  در تور استانبول سفر باتو از موزه های استانبول بازدید داشته باشید؟ آیا می دانید بهترین و زیباترین موزه های استانبول کدام می باشد. از شما دعوت می کنیم که ما را تا آخر مقاله پیش روی خود همراهی کنید. استانبول یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای کشور ترکیه می باشد که با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار بی نظیر خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کند. از مهمترین جاذبه های این شهر می توان به موزه های استانبول اشاره کرد که هر کدام از این موزه ها با داشتن تاریخچه و شکوه خود توانسته اند سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف جهان باشند. اگر شما نیز قصد دارید تا یکی از سفرهای پربار و بی نظیر خود را طی کنید می توانید بازدید از موزه های استانبول را در اولویت های خود قرار دهید. از مهم ترین و مشهورترین موزه های شهر استانبول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-        موزه ایاصوفیه استانبول

-        موزه کاخ توپکاپی استانبول

-        موزه کاخ دلمه باغچه استانبول

-        موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول

-        موزه اعظم موزاییک استانبول

-        موزه بازیلیکا سیسترن استانبول

-        موزه باستان شناسی استانبول

-        موزه کاخ بیلربی استانبول

-        کاخ ییلدیز استانبول

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از بهترین موزه های استانبول توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

ایاصوفیه از باشکوه ترین موزه های استانبول

موزه ایاصوفیه از قدیمی ترین و باشکوه ترین موزه های استانبول می باشد که در سال 537 توسط امپراطور بیزانس ها به عنوان کلیسا مورد استفاده واقع شده بود. امروزه نیز یکی از دیدنی ترین مکان های شهر استانبول بوده و با داشتن 4 مناره چشمگیر خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کند. معماری استفاده شده در این مکان به سبک بیزانس بوده و آدرس این موزه نیز به شکل زیر می باشد:

 آدرس: میدان ایاصوفیه، محله سلطان احمد

ساعات بازدید: 9 تا 19

کاخ توپکاپی از زیباترین موزه های استانبول

یکی از جذاب ترین و زیباترین موزه های استانبول، موزه کاخ توپکاپی می باشد که بین سال های 1466 تا 1478 در بخش آسیایی استانبول احداث شده است. درموزه این کاخ عبا و شمشیر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) نیز نگهداری می شود که همین امر سبب شده است تا گردشگران علاقه مندی زیادی را به این موزه از خود نشان می دهند. آدرس موزه کاخ توپکاپی به شکل زیر می باشد:

آدرس: استانبول، نزدیک میدان سلطان احمد، پارک گولهان.

ساعات بازدید: زمستان از 9 تا 16:45 و تابستان: 9 تا 18

موزه های کاخ دلمه باغچه از قدیمی ترین موزه های استانبول

کاخ دلمه باغچه با داشتن مجموعه ای از موزه های خود توانسته است به یکی از مهم ترین و پربازدیدترین موزه های استانبول شناخته شده است که از مهمترین موزه های موجود در آن می توان به موزه ساعت، موزه موسیقی و موزه مجموعه کاخ ها اشاره کرد. معماری استفاده شده در این موزه ها به سبک نئوباروک بوده که در قرن نوزدهم توسط پادشاهان عثمانی ساخته شده است که با داشتن آدرس زیر می توانید به راحتی از این موزه بازدید داشته باشید:

آدرس: استانبول، بشیکتاش، خیابان دلمه باغچه

ساعات بازدید از موزه های کاخ: 9 تا 17

موزه هنرهای اسلامی و ترکی: موزه های استانبول

به گزارش سفر باتو ، موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول از دیگر زیباترین و دیدنی ترین موزه های استانبول می باشد که شما می توانید بازدید از این موزه را در اولویت های خود قرار دهید. ایم موزه توسط ابراهیم پاشا در سال 1524 تاسیس شده است و شما می توانید زیباترین هنرها و صنایع دستی مسلمان جهان را در این مکان مورد بازدید قرار دهید. خطاطی ها، خوشنویسی ها و قالیچه های موجود در این موزه توجه بسیاری از گردشگران اروپایی را نیز به سوی خود جذب می کند. همچنین موزه هنرهای اسلامی بهترین نمونه ای از معماری سبک عثمانی می باشد و گردشگران برای بازدید از این موزه می توانند از ساعت 9 تا 16:30 به این مکان مراجعه کنند.

کاخ موزه اعظم موزائیک از موزه های استانبول

یکی از باشکوه ترین و بی نظیرترین موزه های استانبول در تور استانبول ارزان و لحظه آخری آفری، موزه اعظم موزائیک می باشد که یکی از کاخ های مربوط به دوره بیزانس بوده و در قرن چهارم میلادی بنا شده است. این کاخ که امروزه به عنوان موزه گردشگران از آن بازدید می کنند با داشتن وسعتی به اندازه 100000 متر مربع یکی از بزرگترین موزه های شناخته شده به شمار می آید شما می توانید در داخل این کاخ انواع حمام ها، کلیسا، حیاط و بناهای دیگر را مشاهده کنید که هر کدام در نوع خود بی نظیرند. آدرس موزه مذکور به صورت زیر می باشد:

- ترکیه، استانبول، فاتح، میدان ایاصوفیه، محله سلطان احمد 

- ساعات بازدید: 9 تا 17

نظر شما