شناسهٔ خبر: 156180 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای نقض پیمان از برجام نبود

عباسی 2 عضو هیأت رئیسه مجلس به دولتمردان توصیه کرد از هرگونه پراکندگی در ارتباط با برجام خودداری کنند و گفت: از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای حقی است که در برجام برای ما لحاظ شده است و نقض پیمان نکرده ایم.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به از سرگیری غنی‌سازی با غنای بیش از ۳.۶ درصد در مهلت شصت روزه دوم ایران به اروپا گفت: برجام این اختیار را به ما داده که اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیریم و ما هم این کار را شروع کرده ایم.  

وی افزود: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی دولت موظف است که با جدیت براساس چارچوب برجام این فعالیت‌ها را از سر گیرد و اینکه آمریکا اقداماتی را صورت می‌دهد نظیر اینکه به شورای حکام موضوع را منتقل می‌کنم، اقدامات نخ‌نماشده‌ای است که تأثیری در اصل ماجرا ندارد و یک نوع فرار رو به جلو است.  

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما به تعهداتمان در برجام به درستی عمل کردیم و امروز هم در چارچوب همان معاهده و توافق فعالیت‌هایمان را مجدد از سر گرفته‌ایم و اقدامی خلاف برجام نداشته‌ایم و نقض پیمان نکرده‌ایم، بلکه طرف مقابل نقض پیمان کرده و ما براساس همان پیمان کارمان را مجدد از سر گرفته‌ایم.

عباسی خاطرنشان کرد: انجام تعهدات ما در برجام مطابق این توافق بود و از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای نیز براساس همین توافق است و حقی است که در برجام برای ما لحاظ شده که در صورت عدم اجرای تعهدات توسط هریک از طرفین، طرف دیگر می‌تواند به تعهداتش عمل نکند.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: توصیه من به بعضی از دولتمردان این است که مراقب صحبت‌ها و رفتارهای خودشان باشند و از هر نوع پراکندگی و یا هرگونه حرکت غیرمتعارف در ارتباط با این موضوع خودداری کنند، دشمن هم متوجه باشد که ما در مسایل ملی و استراتژیک خودمان صدای واحد داریم و محکم ایستاده‌ایم و حق و حقوق خودمان را خواهیم گرفت.  

نظر شما