شناسهٔ خبر: 156152 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موسوی لارگانی: فقط 6 درصد اقتصاد ایران به بخش تعاون واگذار شد

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تنها 6 درصد اقتصاد به تعاونی‌ها واگذار شده و آنها فقط در توزیع فعال بوده‌اند گفت: متاسفانه مجلس پیگیر این امر نبوده و بعد نظارتی قوه مقننه در مقایسه با قانون‌گذاری آن بسیار ضعیف عمل کرده است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: متاسفانه دولت‌های ما اعتقادی به تعاون ندارند چه زمانی که یک وزارتخانه مستقل داشتیم و چه زمانی که این وزارتخانه با وزارت کار ادغام شده است.

وی با انتقاد از ادغام وزارت تعاون با وزارت کار افزود: اگر بخواهیم تعاونی را در کشور به جایگاه واقعی خود برسانیم باید وزیری داشته باشیم که مستقلا حق تعاون را فریاد بزند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طبق قانون اساسی 25 درصداقتصاد ایران باید به بخش تعاون واگذار شود، که اگر سالی یک درصد هم به آن اختصاص می یافت، از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز این مهم محقق شده بود.

موسوی لارگانی گفت: در نگاه خوشبینانه تنها 6 درصد اقتصاد ایران به تعاونی‌ها واگذار شده و تعاون فقط در امر توزیع فعال بوده است.

وی با انتقاد از اینکه مجلس شورای اسلامی پیگیر افزایش نقش تعاون در کشور نبوده و بعد نظارتی قوه مقننه در مقایسه با قانونگذاری آن بسیار ضعیف عمل کرده افزود: این ذهنیت وجود دارد که مجلس در صورت پیگیری، به مخالفت با دولت یا تسویه حساب با فلان شخص وزیر محکوم می‌شوند.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: بارها درخواست موظف کردن مجلس به مباحث نظارتی و پیگیر شدن این نهاد برای افزایش نظارت بر بخش تعاون و ارتقا نقش آن در اقتصاد کشور را داده‌ایم که متاسفانه نتیجه‌ای در پی نداشته است. 

نظر شما