شناسهٔ خبر: 156137 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد نماینده زاهدان از دولت به دلیل عدم توسعه سواحل مکران

یارمحمدی نماینده مردم زاهدان با انتقاد از بی تفاوتی دولت نسبت به توسعه سواحل مکران و اجرای سند توسعه شرق کشور گفت: این منطقه در فقر فرهنگی، آموزشی و اقتصادی به سر می‌برد.

به گزارش «نماینده»،  علیم یارمحمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه دولت به فکر اهالی سیستان و بلوچستان نیست گفت: مردم انقلابی این استان در حفاظت از مرزها و ناموس و وطن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا هیچ کس نتواند نگاه چپ به ایران داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد در حالی که چنین تعدادی حتی در برخی کشورهای آفریقایی هم وجود ندارد، افزود: این میزان از بی اهمیتی و بازمانده از تحصیل در پاکستان که در همسایگی کشورمان قرار دارد نیست. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: ممکن است در اثر فقر فرهنگی تعداد کمی از بازماندگان از تحصیل در آغوش معاندین قرار بگیرند لذا باید از بعد امنیتی به این موضوع نگاه کرده و چاره اندیشی کرد. 

یارمحمدی گفت: باید با احداث کارخانه و رونق کشاورزی بسترهای توسعه را در این استان فراهم کرد. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سند توسعه شرق ایران و توسعه سواحل مکران را صادر کردند این در حالی است که نعمات فراوانی مانند تولید ماهی در قفس و انواع و اقسام گردشگری‌ها در این منطقه وجود دارد ولی گویا گوش شنوایی وجود ندارد. 

وی گفت: بارها مقام معظم رهبری درباره لزوم توسعه شرق ایران فرمایش کرده‌اند ولی گویا دولت بنای اجرای این فرامین را ندارد در حالی که این دستور مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران و سند توسعه شرق کشور کم نظیر است که می‌تواند استان سیستان و بلوچستان را زیر و رو کند.

یارمحمدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر اساس عدالت اجتماعی دستور توسعه و رونق استان سیستان و بلوچستان را داده‌اند باید مسئولین هم دغدغه این موضوع را داشته باشند زیرا کار کارشناسی بسیار زیادی در این باره انجام شده است. 

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها درباره بهبود وضعیت آموزشی استان سیستان و بلوچستان مباحثی را مطرح کردند و فرموده‌اند باید فکری عاجل برای دانش‌آموزان این استان و تحول فکری و آموزشی آن شود. 

نظر شما