شناسهٔ خبر: 156136 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابطحی: دشمنان ایران اقتدار را در گام دوم خواهند دید/ دست اروپا و آمریکا در یک کاسه است

ابطحی/2 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها در برجام گفت: دشمنان جمهوری اسلامی اقتدار را در گام دوم خواهند دید که قطعا باج‌خواهی‌های اروپا و آمریکا را نقش بر آب خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»،  سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، درباره گام دوم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها گفت:‌ ای کاش اقدامات انقلابی که اخیراً از سوی دولت در خصوص برجام گرفته شده است در سال‌های پیش می‌گرفتند و دولت به این نتیجه می‌رسید که اروپا و آمریکا دست‌شان در یک کاسه است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: اتخاذ مواضع قاطع از سوی ایران درباره تعهداتی که اروپایی‌ها در خصوص برجام باید انجام می‌دادند آنها را دست و پاچه کرده است به طوریکه آمریکایی‌ها در تجاوزی آشکار و با دستوری به عواملش موجبات توقیف نفتکش ایرانی را فراهم آورد.

ابطحی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا به دنبال آن است که به صورت عملی ایران را تهدید کند که این اقدام آنها فراتر از یک جنگ جوانی است و کارهای عملیاتی را هم در دستور کار خود گذاشته‌اند. 

وی گفت: در چنین شرایط باید اقدام متقابل در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و ورود کشتی‌های دارای پرچم انگلیس به مبدأ و مقصد خلیج فارس و دریای عمان را بگیریم تا متوجه شوند که قاطعیت جمهوری اسلامی در دفاع از منافع خود بسیار جدی است. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس افزود: اتخاذ اقدامات قاطع می‌تواند مقابل باج‌خواهی‌های اروپا و آمریکا را بگیرد.

وی افزود: بعد از اینکه پهپاد آمریکایی و متجاوز را ساقط کردیم پهنه سیاسی متحدین و کشورهای درون ائتلاف آمریکا ضربه و آسیب زیادی دیده‌اند و عربستان سعودی و امارات احساس امنیتی ندارند. این در حالی است که سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا)، به آنها داده بود. 

ابطحی گفت:‌ توقیف نفتکش ایرانی در حقیقت دلگرمی سنتکام به حامیان ایالات متحده در منطقه است که البته انتقام آن را خواهیم گرفت.

وی گفت: گام دوم جمهوری اسلامی در واکنش به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها باید قوی‌تر، قاطع‌تر و با تأثیرات بیشتری باشد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به اظهارات عباس عراقچی مبنی بر اینکه اگر اروپایی‌ها حین گام‌های بعدی تعهدات بعدی خود را اجرایی کنند ما هم در اجرای گام‌های بعدی نرمش نشان خواهیم داد،‌گفت: اتخاذ این سیاست ایجاد امید برای تسلط آنها در مذاکرات بعدی و اجرای توافق عقیم برجام است. 

وی تصریح کرد: آقای روحانی در جلسه اخیر هیأت دولت گام دوم جمهوری اسلامی را با قدرت اعلام کردند که بر همین اساس غنی‌سازی اورانیوم حداقل به مرز 20 درصد رسانده و با سرعت بیشتری طرح آب سنگین اراک را دنبال خواهیم کرد.

ابطحی افزود: اگر دشمن علامت اقتدار جمهوری اسلامی ایران را ببیند عقب‌نشینی خواهد کرد،‌ اما اگر از موضع ضعف به این قضیه ورود کنیم بدتر از برجام بر سرمان خواهد آمد. 

برچسب‌ها:

نظر شما