شناسهٔ خبر: 156132 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هیئت وزیران مصوبه‌ای برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها ندارد

ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها «غیرقانونی» است، تصریح کرد: هیئت وزیران و مجلس مصوبه‌ای برای برگزاری قانونی این انتخابات ندارند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را خلاف قانون عنوان کرد و گفت: هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای برای برگزاری قانونی این انتخابات ندارند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس ادامه داد: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها میلیاردها تومان هزینه روی دست مردم تهران می‌گذارد که از محل عوارض شهری پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اقدامات سیاسی و تشکیلاتی برای انتخابات مجلس است، به عبارتی دیگر برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اقدامی برای تأثیرگذاری در انتخابات مجلس است تا اقدامی اجتماعی و فرهنگی.

ابوترابی تصریح کرد: به گفته آقای محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، سازمان بازرسی نیز با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مخالفت کرده است و طبق نظر سازمان بازرسی، برگزاری این انتخابات غیرقانونی است و هر گونه هزینه کرد در این انتخابات تصرف در بیت المال می‌باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بر اساس نظر سازمان بازرسی (که آقای محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده است) در صورت برگزاری این انتخابات، قوه قضائیه با شورای شهر تهران برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران پول بیت المال و عوارض شهری را برای کارهای سیاسی هزینه می‌کند که این برخلاف قانون و انصاف است.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس اظهار داشت: تعجب می‌کنم چرا شورای شهر تهران دائماً به دنبال حاشیه سازی است، یک روز زیست شبانه را مطرح می‌کند که رئیس شورای شهر آقای محسن هاشمی می‌گوید من اجازه نمی‌دهم فرزندم در زیست شبانه حضور یابد و صدای علما هم در می‌آید.

ابوترابی گفت: شهرداری تهران به جای اقدامات اساسی برای حل معضلات تهران به دنبال اسم و فامیل بازی در خیابان‌ها است.

وی با اشاره به حاشیه‌های انتخاب شهردار تهران، گفت: اطلاعات سپاه پرونده آقای نجفی را بارها نزد رئیس جمهور، رئیس شورای شهر تهران و وزیر اطلاعات برده بود اما آنها بدون توجه به این پرونده، نجفی را به سمت شهردار تهران منصوب کردند، عاقبت نجفی را هم دیدیم!

نظر شما