شناسهٔ خبر: 156123 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجت‌الاسلام سالک: سه کشور اروپایی برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا باید اقدامات عملی داشته باشند

احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: گرچه ایران برای فروش نفت خود مجرب شده و مشکل چندانی ندارند اما سه کشور اروپایی برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا اقدامات جدی و عملیاتی داشته باشند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ادعای اروپایی‌ها درباره فعال شدن اینستکس، گفت: سه کشور غربی باید لطمه‌های خروج آمریکا از برجام را جبران و با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مقابله کند؛ اینکه بگویند اینستکس فعال‌شده زمانی برای ما می‌توان مهم باشد که تحریم‌های نفتی لغو شود و غربی‌ها تضمین دهند که ایران فروش نفت را همانند گذشته دنبال خواهد کرد.

وی گفت: تا زمانی که اروپایی‌ها به تمام تعهدات خود پایبند نباشند، ایران نمی‌تواند به صورت یک‌جانبه متعهد به برجام باشد و تعهد ایران به برجام تا زمانی می‌تواند قابل قبول باشد که کشورهای اروپایی تمام تلاش خود را برای حفظ برجام در عمل نشان دهند.

حجت‌الاسلام سالک همچنین گفت: همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور و دیگر مقامات دولت گفتند، صرف اینستکس برای ما راضی‌کننده نخواهد بود چرا که این مهم کار آیی لازم برای مقابله با تحریم‌ها را ندارند؛ گرچه ایران برای فروش نفت خود مجرب شده و مشکل چندانی ندارند اما سه کشور اروپایی برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا اقدامات جدی و عملیاتی داشته باشند.

نظر شما