شناسهٔ خبر: 156118 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

درآمدهای شهرداری باید بدون ریخت و پاش هزینه شود

شهرداری معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: وقتی قرار است بخشی از منابع مردم در شهر تهران هزینه شود باید در به صورت منطقی، صحیح و بدون ریخت وپاش هزینه شود.

به گزارش «نماینده»، عبدالحمید امامی درخصوص بخشنامه ۹ بندی مدیریت هزینه ها در شهرداری تهران گفت: وقتی قرار است بخشی از منابع مردم در شهر تهران هزینه شود باید در به صورت منطقی، صحیح و بدون ریخت وپاش هزینه شود. تهیه این آیین‌نامه مدیریت منابع زمان زیادی گرفت و قبل از سال ۹۸ برای مشاهده جزئیات آن، به معاونت‌های مختلف شهرداری ارسال شد تا کسی درباره آن مقاومت نداشته باشد. همچنین آیین‌نامه مذکور برای نظرسنجی به چند شهردار نمونه ارسال شد و آنها هم نظر خود را ارائه دادند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این بخشنامه باید در همه جای شهرداری اجرا شود، گفت: با وجود این بخشنامه صرفه‌جویی در هزینه‌ها صورت می‌گیرد اما هنوز رقمی را ارزیابی نکردیم. یکی از موارد مهمی که مهم‌تر از ارزیابی عدد صرفه‌جویی است، اصلاح رفتار سازمانی است. هدف این است که فرهنگ صرفه‌جویی و دقت در هزینه‌ها در بدنه شهرداری تهران ایجاد و از ریخت و پاش منابع جلوگیری شود و در نهایت مردم امیدوار باشند پول‌هایی که می‌دهند نابجا خرج نمی‌شود.

به گفته امامی، یکی از موارد اصلی که موجب صرفه‌جویی در منابع می‌شود ادغام کردن سازمان‌ها یا فعالیت‌های موازی است که هزینه‌های قابل توجهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قدم‌های دیگری در سایر بخش‌ها از جمله حمل و نقل و خرید اقلام انبوه از فروشگاه شهروند در راستای مدیریت منابع در دستور کار است.

به گزارش مهر، هفته گذشته شهردار تهران در بخشنامه ای ۹ بندی، دستورالعمل هایی برای کاهش هزینه در تمامی زیر مجموعه های شهرداری ابلاغ کرده بود.

نظر شما