شناسهٔ خبر: 156117 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سردار سلامی: بسیج همه معادلات رویارویی انقلاب با استکبار را تغییر می‌دهد

سردار سلامی/2 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج امروز تغییر دهنده همه معادلات در فضای مواجهه انقلاب اسلامی ایران با استکبار جهانی است.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج مستضعفین که صبح امروز پنج شنبه در ستاد بسیج برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه و دهه کرامت، اظهار داشت: ما قادر نیستیم که ابعاد عظیم و شکوهمند بسیج را توصیف کنیم اما می‌توان بسیج را تصویری زمینی از آیات قرآن کریم دانست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بسیج مجمع مردان و زنانی است که پاکیزگی را دوست دارند و هیچیک از جذابیت‌های دنیا آنان را مجذوب و شیفته خود نمی‌کند و بسیج مولود انقلاب اسلامی و معجزه امام خمینی (ره) است که با دید بلندی که داشتند، افق‌های عظیمی را برای انقلاب اسلامی به وجود آوردند.

سردار سلامی تصریح کرد: بسیج امروز تغییر دهنده همه معادلات در فضای مواجهه انقلاب اسلامی ایران با استکبار جهانی است.

وی بسیج را یک نهاد الهی و آسمانی دانست و گفت: بسیج تصویر فضیلت‌های انقلاب اسلامی ایران در سیمای یک انسان انقلابی است. ما با بسیج می‌خواهیم قلعه‌های بزرگی را فتح و مستکبران را بشکنیم و ارزش‌های اسلام را جاری و روح مقاومت و ایستادگی را در کالبد جهان اسلام دمیده و معادلات را تغییر و آرزوهای دشمن را دفن کرده و پیشرفت کنیم و مرجع علمی جهان شده و سنگرهای علمی جهان را تصرف کنیم.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه بسیج فرمول غلبه بر دشمن است و تا زمانی که بسیج وجود دارد راه قلبه را بر دشمن می‌بندد، بسیج زیباترین افتخار انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: بسیج همدرد مردم است که با فقر و محرومیت می جنگد، بسیج آرامش بخش و امید آفرین است.

سردار سلامی ادامه داد: امروز ملت ایران در حال شکست یک امپراطوری مادی در سطح جهان است و بسیج در حال تغییر موازنه قدرت در سطح جهان است و شما می‌بینید ایران اسلامی توانسته سیاست‌های در هم تنیده و تارعنکبوت استکبار را به شکست بکشاند.

وی همه مردم ایران را بسیجی دانست و گفت: دشمنان تلاش کرده اند جنگ را به قلب و ذهن مردم ما بکشاند و با فشار اقتصادی، تحریم و تهاجم فرهنگی مردم ما را به زانو درآورد اما مردم ما با رهبری هوشمند، الهی و اندیشمندی که نقشه‌های دشمنان را به خوبی می‌شناسد و از ظرفیت‌های مردم به خوبی با خبر است یک جبهه نفوذناپذیر را در مقابل استکبار جهانی به وجود آورده و شما شکست قدرت‌های بزرگ را به خوبی می‌بینید.

سردار سلامی تصریح کرد: همه راه‌ها بر دشمنان بسته است و آنها می‌خواستند با ایجاد هراس از جنگ، ملت ایران دست از دفاع و مقاومت بردارند اما امروز هراس از جنگ به دل آنها افتاده و در مقابل ملت ایران با اقتدار ایستاده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب گفت: این دیدار تداعی کنند دیدار تاریخی امام خمینی (ره) با رئیس جمهور شوروی بود که شکوه و اقتدار ملت ایران اسلامی را نشان داد و دشمنان را در بن بست سیاسی، اقتصادی و نظامی قرار داد؛ این یعنی تفکر و اندیشه بسیجی که فرمول شکست توطئه‌های دشمنان انقلاب است.

وی با بیان اینکه بسیج بزرگ است و عرصه‌ها را باز می‌کند و ارزش‌ها را می‌آفریند و آن را جاری می‌کند، تصریح کرد: مقاومت در پرتو ارزش‌های اسلام، نسخه اصلی عزت و عظمت ماست. بسیج در سختی‌ها بزرگ می‌شود و از هیچکس نمی‌ترسد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما همه ابزارها و امکانات را برای حرکت شتاب‌دار شما برای دستیابی به اهداف بزرگ، در اختیار بسیج قرار می‌دهیم. شما بسیجیان در میدان کار و تلاش و عمل بزرگ می‌شوید. در خانه‌ها ننشینید. هجرت مقدمه جهاد است. با مشکلات دست و پنجه نرم کنید و آنها را شکست دهید. بسیج جوشان و سیال است و هرگز پایان نمی‌یابد.

سردار سلامی در ادامه گفت: برادر عزیزم، سردار غیب پرور را از اثناء دوران با شکوه دفاع مقدس و زمانیکه ایشان جوانی برومند بودند می‌شناسم. یک‌لحظه لباس جهاد را از تن در نیاورد و بعد از جنگ هم در هر مسئولیتی درخشید. از زمان آموزش نیروی‌زمینی سپاه تا فرماندهی لشکر ۲۵ کربلا و فرماندهی سپاه فجر فارس و جانشینی قرارگاه امام حسین (ع) و ریاست سازمان بسیج، همه ما گواهی می‌دهیم که وی با تمام وجود کار کرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تغییر مسئولیت‌ها امری طبیعی است و همه ما مسئولیت را به دیگری می‌سپاریم، گفت: امیدواریم همچنان از وجود نازنین برادر عزیزمان سردار غیب‌پرور در سپاه بهره ببریم و در تلاش هستیم وی را برای یک مسئولیت بزرگ متقاعد کنیم.

وی افزود: از زمان حضور سردار غیب‌پرور در سازمان بسیج، طرح‌های اعتلای بسیج به تدریج شروع به نضج گرفتن کرد ولی همانگونه که گفتم، بسیج یک دریای بی‌کران است و پیش بردن این دریا کار بسیار دشواری است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز دشمن روبه زوال است و این زوال بازگشت ناپذیر است و آثار آن در تمام اعضا و اندام دشمن دیده می‌شود.

نظر شما