شناسهٔ خبر: 156115 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سعودی‌ها نباید با اقدامات نابخردانه آرامش منطقه را خراب کنند

الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سعودی‌ها نباید با اقدامات نابخردانه آرامش منطقه را خراب کنند، گفت: عربستان نه تنها حق ندارند بخاطر جلوگیری از حرکت نفتکش از کشور ما هزینه‌ای دریافت کند بلکه باید غرامت توقف اجباری کشتی ایرانی را هم بپردازد.

به گزارش «نماینده»، سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با عدم ترخیص نفتکش ایرانی در جده، اظهار داشت: سعودی ها با چنین اقدامات ناشیانه ای اعتبار و آبروی اقتصادی بنادر خود را در جهان تحت تاثیر قرار می دهند و به همگان نشان می دهند که منشا تنش ها و توطئه های منطقه از تفکرات بیمار کدام کشور است.

وی با اشاره به پرداخت هزینه تعمیرات کشتی توسط ایران افزود: عربستان نه تنها حق ندارند بخاطر جلوگیری از حرکت نفتکش از کشور ما هزینه ای دریافت کند بلکه باید غرامت توقف اجباری کشتی ایرانی را هم بپردازد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی تصریح کرد: به عربستان توصیه می‌کنم جایگاه خود را در منطقه بشناسد و با احترام به حقوق ملت ایران هرچه زودتر نفتکش ایرانی را با عزت و احترام ترخیص کند وگرنه مجبور می شود مثل آمریکا در برابر اقتدار نظامی ایران زانو بزند.

نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی با معرفی عربستان به عنوان عامل اصلی تنش ها در منطقه خاورمیانه افزود: قطعا این اقدام سعودی ها در عدم ترخیص کشتی ایرانی، مغایر با اصول حقوق بین المللی است و مصداق توقیف غیر قانونی اموال یک کشور محسوب می شود و از طرف دیگر سیاست جمهوری اسلامی در قبال متجاوزان و غاصبان شفاف و روشن است.

برچسب‌ها:

نظر شما