شناسهٔ خبر: 156108 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سعیدی: دولت مسائل کلان کشور را به حال خود رها کرده است

زهرا سعیدی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احساس می‌کنیم دولت برخی مسائل مهم کشور را رها کرده است؛ آن هم در شرایطی که نیاز به تصمیم‌گیری جدی داریم.

به گزارش «نماینده»، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی مشروح،‌ اظهار داشت: مشکلات کشور ما بیشتر از اینکه به ترامپ و داعش مربوط باشد به سوء مدیریت مسئولان اجرایی ما بر می‌گردد.

وی افزود:‌ ترامپ و داعش بخشی از مشکلات کشور ما را تشکیل می‌دهند،‌ اما بیشتر مشکلات معیشتی و اقتصادی داخلی ما به سَرسَری گرفتن مسائل و خصوصاً مشکلات معیشتی و نان مردم بر می‌گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد:‌ سهل‌انگاری مسئولان به ویژه مسئولان اجرایی در آنچه که به نان شب و معیشت مردم مربوط می‌شود، نوعی حق الناس است که به گردن مسئولان است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مردم متاسف و متاثرم از اینکه تصمیماتی که اگر به موقع انجام شود خسارت مردم به ویژه قشر کارگر و کشاورز ما را به حدااقل می‌رساند، اما نمی‌توانم باور کنم که عمدا به موقع در این شرایط جنگ اقتصادی تصمیم‌گیری اجرا نمی‌شود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد:‌ فقط می‌توانم بگویم مسئولان نسبت به مسائل مهم و کلان کشور و مشکلات مردم اهتمام جدی ندارند، و امیدواریم دولت با این روند،‌کار را به جایی نرساند که دست به اقدامات جدی بزنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: احساس می‌کنیم دولت برخی مسائل و موارد مهم را رها کرده است آنهم در بحرانی ترین شرایطی که نیاز به تصمیم‌گیری جدی داریم.

سعیدی مبارکه در همین راستا عنوان کرد:  متاسفانه درمان در دست دولت است و ما مسئولان را گذاشته‌اند تا هدایت کنیم که مردم با هم درگیر نشوند اما بعضاً اصناف را به ویژه در استان اصفهان پس از سال‌ها همبستگی و اتحاد در بین کشاورزان ایجاد شده بود می‌بینیم که متاسفانه با برنامه‌ریزیِ چه شخص، اشخاصی یا سازمانی و به چه دلیل و بهانه و منطقی صنف شرق و غرب را به جان هم می‌اندازند.

وی افزود: کدام کشاورز و در کجای دنیا تاب می‌آورد که محصول کشاورزی هم صنف خودش در بخش دیگری از آن منطقه خشک شود؟ اشاعه چنین فرهنگی فقط فرهنگ گذشت و ایثار را در کشور ما خفه می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ خود ما مسئولان بعضاً نمی‌خواهیم مردم با هم متحد باشند، فکر می‌کنم ما اگر نباشیم مردم با کدخدا منشی، بهتر کار خود را حل می‌کنند.

وی یادآور شد: پس از سه سال نمایندگی به این نتیجه رسیدم که سَرسَری گرفتن مسائل، مشکل اصلی کشور ما است. آن هم در این شرایط جنگ اقتصادی که تصمیمات باید مطابق با شرایط بحرانی باشد، اما گویا کمیته بحران تشکیل می‌دهیم برای اینکه چگونه بحران را بیشتر کنیم! 

سعیدی در ادامه بیان کرد: نقش ضعف مدیریتی و تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی در مشکلات امروز معیشتی بیش از تحریم و ترامپ است. متاسفانه امروز به مردم آدرس غلط می‌دهند و برای توجیه تصمیم‌های اشتباه، پای تحریم و شرایط خاص کشور را پیش می‌کشند.

وی هچنین اظهار داشت: نمونه این ضعف در مدیریت را در بخش آب کشاورزی استان اصفهان و تصمیم‌های عجیب مدیران مشاهده می‌کنیم، که تبعیض و بی عدالتی در بحث سهم آب کشاورزی امروز باعث ناراحتی و حتی عصبانیت کشاورزان غرب استان شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که امروز بنا به وعده‌ای که به کشاورزان داده شده، این عزیزان اقدام به کشت کرده‌اند ولی به دلیل ضعف مدیریت کلان استان، آب مورد نیاز کشاورزان هنوز جاری نشده و کسی هم پاسخگو نیست و ظاهرا آقایان کارهای مهم‌تر از مشکلات مردم دارند.

سعیدی افزود: عجیب تر اینکه در تعیین سهم آب بین کشاورزان شرق و غرب تبعیض قائل شده‌اند، که این تصمیم عجیب تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت و موجب  اختلاف بین آنها می‌شود. در کنار این مسئله حتی نسبت به مجوزهای کشت هم بی اعتنایی می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: در دوره تحریم، نیازمند مدیرانی با روحیه و تفکر کار حداکثری برای مردم هستیم و الّا با این سبک مدیریتی بیش از آنکه از تحریم ضربه بخوریم از درون، مشکل ایجاد می‌شود.

نظر شما