شناسهٔ خبر: 156103 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلالی: تشکیل کارگروه ویژه طراحی اقدامات متقابل مجلس علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا

جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه ویژه طراحی اقدامات متقابل در حوزه قانون‌گذاری علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا در قوه مقننه خبر داد.

به گزارش «نماینده»، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی جهت مقابله با سیاست‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در خانه ملت خبر داد و گفت: به دنبال اقدامات و سیاست‌های مداخله‌گرانه و یک‌جانبه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران،‌ کارگروه طراحی اقدامات متقابل در حوزه قانونگذاری به منظور مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورمان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت، خاطرنشان کرد: بنابه دستور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی این کارگروه متشکل از کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، قضایی و حقوقی، اقتصادی، برنامه و بودجه، انرژی، صنایع و معادن، عمران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای طراحی قوانین لازم در جهت مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشور خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشریح اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه ماه‌های اخیر، تشکیل این کارگروه را گام مهمی در راستای تدوین و طراحی اقدامات متقابل در حوزه قانونگذاری علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا دانست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در این زمینه، تاکید کرد: تشکیل این کارگروه انسجام بیشتری به اقدامات مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری برای مقابله با اقدامات آمریکا می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تحریم ۲۵ کشور جهان توسط آمریکا در موضوعات متنوع، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت که با تشکیل فراکسیون «مقابله با تحریم» مقدمات و زمینه تشکیل باشگاه تحریمی‌ها یعنی تجمیع ۲۵ کشور تحریم‌شده در مقابله با استکبار جهانی را فراهم سازند. اعضای هیات‌رئیسه فراکسیون «مقابله با تحریم» عبارت است از: محمدعلی پورمختار رئیس فراکسیون، حسن بهرام‌نیا نایب رئیس اول، سیدتقی کبیری نایب رئیس دوم، سید احسن علوی سخنگو، سلیمی دبیر اول و ابراهیم رضایی دبیر دوم

همچنین فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل در رفتارهای خصمانه آمریکا در قوه مقننه هم تشکیل شده که امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مشهد به عنوان رئیس، سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر و اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس نیز به ترتیب به عنوان نواب رئیس اول و دوم، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی این فراکسیون انتخاب شدند.

نظر شما