شناسهٔ خبر: 156089 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عباسی:دولت هر چه سریعتر لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه کند

عباسی 2 سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: ساختار فعلی بودجه پاسخگوی نیازهای کشور نیست و انتظار ما این است که دولت هر چه سریعتر لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه کند.

به گزارش «نماینده»، اسدالله عباسی ، درباره اصلاح ساختار بودجه، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس قرار است سناریوهای مختلفی را در خصوص اصلاح ساختار بودجه تدوین و نظرات کارشناسی خود در این باره را به هیئت رئیسه مجلس ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد تغییراتی در ساختار بودجه سال ۹۹ در حال تدوین است، افزود: ساختار فعلی بودجه پاسخگوی نیازهای کشور نیست و انتظار ما این است که دولت هر چه سریع‌تر لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: مجلس لایحه بودجه سال ۹۹ را بر اساس اصلاح ساختار بودجه و فرمت جدیدی که درباره آن تصمیم گیری خواهد شد، تصویب می‌کند و در فرمت جدید قطعاً منویات مقام معظم رهبری برای اصلاح بودجه در نظر گرفته می‌شود.

عباسی با بیان اینکه منابع درآمدی، هزینه‌ها و نحوه هزینه‌کردها باید از لحاظ ساختاری تغییر کند، گفت: انتظار داریم که دولت پس از تعطیلات مجلس و نهایتاً در نیمه دوم تیر ماه یا نیمه اول مرداد ماه لایحه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه کند تا فرصت کافی برای بررسی و تصویب آن وجود داشته باشد و دولت، بودجه سال ۹۹ را بر اساس این اصلاحیه ساختاری تهیه و تنظیم کند.

نظر شما