شناسهٔ خبر: 156059 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

معاون روحانی: تحریم ظریف موجب بسته شدن تعاملات دیپلماسی می‌شود

امیری/2 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها در ادعای خود صادق نیستند، گفت: مسئول پیگیری تعاملات دیپلماتیک و سیاست خارجی کشور وزیر امور خارجه است و با تحریم وی، این راه بسته می‌شود.

به گزارش «نماینده»  ،  حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی با یادآوری تحریم‌های اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نوع اقدامات آمریکایی‌ها نشان از سردرگمی، عجز و ناتوانی و عدم شناخت از جامعه ایرانی و امت اسلامی است، از سوی دیگر بر ما ادعای دروغین آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران با این رفتارها ثابت شد.

وی با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف، تصریح کرد: تحریم نفر اول دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها را بیش از پیش تأیید کرد، زیرا مسئول پیگیری تعاملات دیپلماتیک و سیاست خارجی کشور وزیر امور خارجه است و با تحریم وی، این راه بسته می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است،  افزود: آمریکایی‌ها در ادعای خود صادق نیستند، از سوی دیگر تحریم نهاد رهبری قابل تأمل است، زیرا رهبری در کشور ما تنها یک مسئول سیاسی و حکومتی نیست، رهبری در کشور ما یک نهاد دینی و معنوی هم هست، علاقه‌مندان به مقام معظم رهبری هم محدود به مرزهای جغرافیایی و سیاسی ایران نمی‌شوند،  بنابراین آمریکایی‌ها به نوعی خود را در مقابل افکار عمومی امت اسلامی قرار دادند.

امیری یادآور شد: همانطور که رئیس‌جمهور هم اشاره کرده است، رهبری ثروتی در خارج از کشور هم ندارد، لذا تحریم رهبری و نهاد رهبری، اقدامی بی‌اساس بود، آمریکایی‌ها دچار آشفتگی و عدم صداقت در گفتار و کردار خود شده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران برای وضعیت‌های مختلف پیش‌رو برنامه دارد، ما قطعا به نحوی عمل می‌کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی یا به حداقل کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها:

نظر شما