شناسهٔ خبر: 156056 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای دلار سیاست‌ اشتباهی بود

بیمقدار نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت:بالا رفتن قیمت دلار تا مرز ۲۰ هزار تومان در سال گذشته برای یک مدت کوتاه بود و پس از آن نیز نرخ دلار ما بین ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان نوسان داشت ،با توجه به صحبت های رییس کل بانک مرکزی در هفته گذشته گمان می رود که این نوسانات در درست دولت است.

 به گزارش «نماینده» شهاب‌الدین بیمقدار؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص آینده بازار ارز با اشاره به صحبت های رئیس کل بانک مرکزی در هفته گذشته گفت :مصاحبه‌های آقای همتی خود به نحوی موجب التهاب در بازار می‌شود.وی گفت: در تعیین قیمت ارز موارد متعددی از جمله؛ بالا بودن میزان نقدینگی، اثرات روانی ناشی از انتشار اخبار مربوط به برجام،مناقشات منطقه‌ای و تشدید تحریم ها و دیگری تعادل عرضه و تقاضا تاثیر دارند.

با مانع تراشی تولیدکننده را دلسرد نکنیم

بیمقدار با بیان اینکه برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا بایستی صادرات را تقویت کنیم افزود: با مانع‌تراشی و دستورالعملهایی که سبب دلسردی تولیدکننده می شود باید برخورد کرد زیرا کسانی که می‌خواهند تولیدات خود را به خارج از کشور صادر کند دغدغه های از جمله تامین حقوق کارکنان و معرفی برند خود در آن سوی مرزها را دارند پس نباید رفتاری داشته باشیم که به جای تشویق موجب دلسردی تولید کننده شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم، مسئولین باید قولهایی به مردم ندهند که نمی توانند از پس آن برآیند که اثر روانی آن بالطبع بیشتر خواهد بود.

بیمقدار عنوان کرد: بالا رفتن قیمت دلار تا مرز ۲۰ هزار تومان در سال گذشته ناشی از اثرات روانی مسائل سیاسی بوده که برای یک مدت کوتاه شاهد آن بودیم و پس از آن نیز نرخ دلار ما بین ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان در حال نوسان بود که با توجه به صحبت های رییس کل بانک مرکزی در هفته گذشته گمان می رود که این نوسانات در درست دولت است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه قیمت واقعی دلار بر اساس برآوردهای فعالین اقتصادی ۱۲ هزار تومان است افزود: تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای دلار سیاست‌ اشتباهی بود که باعث سوءاستفاده‌هایی در آن حوزه شد و هزینه های ناشی از آن نیزبالطبع بیشتر است زیرا نگهداری هر زندانی برای دولت هزینه بر است.

نظر شما