شناسهٔ خبر: 156002 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه عصر ایرانیان

ناتوانی دولت، دلیل تلاش برای احیای وزارت بازرگانی

نصرالله پژمانفر در حاشیه بازدید از سایت نماینده سوال این است که چطور می توان تشخیص داد که وزارتخانه ای که هنوز آیین نامه های اجرایی آن تدوین و عملیاتی نشده می تواند منافع کشور را تامین کند یا خیر، لذا باید ابتدا این وزارتخانه عملا شکل بگیرد و پس از بررسی ها درباره احیای وزارت بازرگانی تصمیم گیری کرد.

«نماینده»/ نصرالله پژمانفر*: از مدتی قبل مباحثی درباره تشکیل وزارت بازرگانی مطرح شده که قابل تامل است، در حال حاضر حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت عملا شکل نگرفته و چیزی به اسم این وزارتخانه وجود ندارد، چراکه هنوز آیین نامه های اجرایی آن تدوین نشده و قوانینی که باید پس از ادغام این وزارتخانه شکل می گرفت، ایجاد نشده است. سوال این است که چطور می توان تشخیص داد که وزارتخانه ای که هنوز آیین نامه های اجرایی آن تدوین و عملیاتی نشده می تواند منافع کشور را تامین کند یا خیر، لذا باید ابتدا این وزارتخانه عملا شکل بگیرد و پس از بررسی ها درباره احیای وزارت بازرگانی تصمیم گیری کرد. نمی توان در این مقطع درباره احیای وزارت بازرگانی تصمیم گیری کرد حتی اگر ناکارآمدی آن در بدنه وزارت صنعت واقعیت داشته باشد، اگر یک وزارتخانه بی حساب و کتاب تشکیل شود، می تواند آسیب های دیگری در اقتصاد کشور ایجاد کند. متاسفانه به دلیل اینکه مدیر توانایی کافی ندارد می خواهیم دایره وزارت صنعت، معدن و تجارت را کوچک کنیم و در بخشی دیگر که مدیر توانمند وجود دارد به دنبال توسعه آن هستیم، لذا مشخص می شود که موضوع ضعف در ساختار نیست، بلکه ضعف در مدیریت بوده که مشکلات کنونی را ایجاد کرده است. احیای وزارت بازرگانی با شرایط جنگی و حساس کنونی مطابقت ندارد، تجربه نشان داده زمانی که یک وزارتخانه می خواهد تشکیل شود ماه ها درگیر جدا کردن و فاصله ایجاد کردن بین اجزای خود می شود که در شرایط کنونی این اقدام به صلاح کشور نیست و نباید با یک کار غیرکارشناسی اقتصاد کشور و معشیت مردم را هدفب برنامه‌ای بدون پشتوانه قرار داد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۸-۰۴-۰۵ ۲۰:۱۶ناشناس 0 0

    آقای پژمانفر اگه شما به فکر معیشت مردم هستید با تفکیک که دولت داره داد میزنه موافقت کنید نزارید مردم از این بیشتر زیر فشار بروند لجبازی سیاسی نکنید مردم شمارو نمیبخشند
                                

نظر شما