شناسهٔ خبر: 155982 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

درگیری لفظی شدید «لاریجانی» با «حاجی دلیگانی»درباره اموال نامشروع

صحن مجلس درگیری لفظی بین رئیس مجلس و یکی از نمایندگان درباره مصرف درآمدهای ناشی از اجرای احکام مقرر در مورد طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان،دقایقی مجلس را با حاشیه روبه‌رو کرد.

به گزارش «نماینده»  ، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان برای دقایقی فضای مجلس متشنج شد و رئیس مجلس شورای اسلامی و یکی از نمایندگان با یکدیگر درگیری لفظی داشتند.

ماجرا از این قرار بود که غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار پیشنهادی برای فقرزدایی مطرح کرد که پس از ارائه این پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر خواستار ارائه تذکری شد که پس از آنکه میکروفن این نماینده روشن شد خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد کاتب به صورت مکتوب به نمایندگان ارائه نشده و نمایندگان متوجه نشدند این پیشنهاد چیست و این رفتار خلاف قانون است.

وی ادامه داد: اگر از تمام مجلس بپرسید قرار است اموال نامشروع مسئولان صرف فقرزدایی شود، می‌دانستند موضوع چیست و هرگز با این پیشنهاد مخالفت نمی‌کردند اما این پیشنهاد به آنان به درستی ارائه نشد و به همین دلیل با آن مخالفت کردند.

وی خطاب به لاریجانی، گفت: اگر پیشنهاد این نماینده برای رفع ابهام باشد، مشکلی نیست اما در غیر این صورت شما اشتباه کردید.

در ادامه جلسه علی لاریجانی در پاسخ به این نماینده گفت: ما اشتباه نکردیم و بهتر است شما قضاوت نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاتب هم یک نماینده مجلس است و اجازه طرح پیشنهاد دارد و شما از کجا می‌دانید که نمایندگان متوجه پیشنهاد کاتب نشدند!؟ این موضوع را از کجا آوردید؟

لاریجانی گفت: اینکه شما می‌گوئید رفتار ما درست نیست و اشتباه است، مگر ما چه رفتاری داشته‌ایم؟ کاتب صرفاً پیشنهاد رفع ابهام داد و بنده آن را خواندم و موضوع این قانون در قالب بودجه سنواتی آمده و مصرف می‌شود و بنده مدافع اموال مطروح نیستم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به حاجی دلیگانی گفت: همه نمایندگان حق ارائه نظر دارند و شما حق ندارید بیشتر از نمایندگان دیگر حرف بزنید و تذکر شما کاملاً بی اساس است.

لاریجانی خطاب به این نماینده خاطرنشان کرد: رفتار و حرف شما درباره این موضوع شعار است و موضوع فقرزدایی در این تبصره حذف نشده و شما صرفاً مدعی نمایندگان شده‌اید و می‌گوئید نفهمیده‌اند و فقط ما می‌فهمیم.

نظر شما