شناسهٔ خبر: 155972 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحریم‌های ضد بشری آمریکا و تاثیر آن بر حوزه اشتغال جوانان

علی ساری نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تحریم های ضد بشری آمریکا و تاثیر آن بر حوزه اشتغال جوانان را از جمله موضوعات مطروحه در اجلاس سازمان جهانی کار دانست.

به گزارش «نماینده»  علی ساری با یادآوری اینکه هفته گذشته اجلاس سازمان جهانی کار (ILO  )در ژنو برگزار شد، گفت: این اجلاس در تاریخ ۲۰ تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ (۱۰ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ ) در ژنو برگزار شد؛ شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگانی از کمیسیون اجتماعی و علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر در این اجلاس حضور داشتند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: در یکی از جلساتی که مربوط به موضوع اشتغال جوانان بود به اتفاق علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر حضور داشتیم و بنده سخنران این جلسه رابه عهده داشتم که مسائل سیاسی روز و تحریم های ضد بشری آمریکا و تاثیر آن بر حوزه اشتغال جوانان در این نشست مطرح شد.

وی ادامه داد: از تمامی کسانی که به موضوع فلسطین نگاهی توام با حمایت داشتند قدردانی شد؛ در این نشست مطرح کردم که خاورمیانه به واسطه دخالت‌های شرکای سیاسی آمریکا دچار مشکلات فراوانی شده و مشاهده می‌کنیم شاهد توسعه مشکلات در سایر کشورها هستیم و آمریکا و اسرائیل با بکارگیری تمامی روش ها تلاش دارند عرصه را بر ما تنگ کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس دهم، افزود: مشکلات عراق و تصرف آن بدون مجوز سازمان ملل توسط آمریکا، دست‌اندازی به سوریه و جنگ‌های نیابتی از طریق تروریست‌ها و عربستان سعودی، اردن و سایر شرکای آنها و سایر موارد بیانگر دخالت‌های آمریکا است.

ساری افزود: امپریالیسم آمریکا با متحدانش در اقصی نقاط جهان در امور آمریکای لاتین و سایر کشورهای آفریقا و حتی اروپا دخالت می کند و سوال جدی جمهوری اسلامی ایران این است که اروپا به عنوان شریک سیاسی ما در مقابل این اقدامات چه اقداماتی را انجام داده است؟

سن بیکاری دو برابر میانگین کل است

وی یادآور شد: جوانان و مشکلات اشتغال آنان که معضلی جدی در جهان و کشور ما به شمار می رود از مباحث مطروحه در اجلاس بود؛ مشکل اشتغال ما بین سنین ۱۵ تا ۲۴ سال و سن بیکاری دو برابر میانگین کل است و علاوه بر این موضوع فارغ التحصیلان بیکار و فرصت های شغلی مشکل بزرگتری است که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین قراردادهای موقت کار و مباحث مربوط به ناامنی شغلی، عدم پرداخت دستمزد کافی، کاهش سطح رفاه عمومی و حمایت های اجتماعی و صیانت از کارگران جوان در مقابل حوادث کار بیانگر بی توجهی نظام و دولت های سرمایه داری به موضوع جوانان کارگر است و سیاست های آنها به گونه‌ای است که فشار مضاعفی در سایر کشورها به وجود می‌آورند و نه تنها هیچ گونه کمکی به کشورها نمی‌کنند بلکه به مشکلات آنها می‌افزایند؛ به نیابت از کمیسیون اجتماعی و مسئولان ایرانی حاضر از فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری (دبیلیو، اف، تی، یو) تقاضا کردم مشکلات مطروحه را در دستور کار جلسات آتی خود قرار دهد و انتظار می رود راه حل‌ها برای رفع چالش های ما چاره ساز شود.

نظر شما