شناسهٔ خبر: 155944 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران هنوز راه‌اندازی نشده است

«سیداحسان قاضی زاده» نماینده فریمان در حاشیه بازدید از تحریریۀ نماینده عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: هنوز دولت سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران را راه‌اندازی نکرده است که ما این موضوع را در مجلس به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش «نماینده» سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، درباره آخرین وضعیت راه اندازی سامانه حقوق و دستمزد مدیران، گفت: بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شد که طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند اما هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه هنوز سامانه حقوق و دستمزد مدیران راه اندازی نشده است، افزود: مردم باید بدانند که مقامات و مدیران چه میزان حقوق دریافت می‌کنند و از طریق سامانه‌ای به آن دسترسی داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ما نمایندگان باید از ابزارهای نظارتی خود بیش از پیش بهره بگیریم و دولت را ملزم به راه‌اندازی سامانه شفافیت حقوق و دستمزد مدیران و مسئولان و اجرای قانون کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه شفافیت یکی از مسائل مهمی است که نظام را مصون نگه می‌دارد، اظهار داشت: مردم همواره ثابت کرده‌اند که پای ارزش‌های نظام و انقلاب ایستاده‌اند و مسئولان هم باید با شفافیت درآمد خود ثابت کنند که به دنبال شفافیت هستند.

وی با بیان اینکه رابطه مردم و مسئولان لازم و ملزوم هم است و نباید یک سویه باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید به اطمینان برسند که مسئولان از خودشان هستند و به دنبال کتمان و پنهان‌کاری نیستند که یکی از راه‌های تحقق این مسئله، شفافیت حقوق و دستمزد آنان است.

نظر شما