شناسهٔ خبر: 155915 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

وزارت صمت به طور شفاف اعلام کند نمی‌تواند بازار خودرو را کنترل کند

کمالی پور عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: وزارت صمت باید بیاید و به طور شفاف به مردم اعلام کند که نمی‌تواند بازار خودرو را کنترل کند، اما اگر وقتی می‌گوید که می‌خواهد این بازار را کنترل کند و اما این کار را نمی‌کند، این شائبه در مردم ایجاد می‌شود که دست وزارتخانه در دست خودروسازان است.

به گزارش «نماینده» یحیی کمالی‌پور، با اشاره به نابسامانی در بازار خودرو گفت: در حال حاضر بازار خودرویی کشور بی سر و سامان است و باید نظارت جدی تری بر این بازار حکم فرما باشد.
 
وی با بیان اینکه باید جایگاه نظارتی وزرات صمت مشخص شود، تاکید کرد: متاسفانه امروز در حوزه‌هایی، چون قیمت، تولید و ساخت قطعات خودرو از یک مدیریت واحدی بهره نمی‌بریم. این مسئله به نحوی است که صنعت خودروسازی کشور امروز خود را تافته جدا بافته از مجموعه حاکمیتی می‌داند.
 
این نماینده مجلس با طرح این پرسش که اگر وزارت صمت نفوذی بر خودروسازی دارد چرا هیچ تبعیت‌ای از تصمیماتش دیده نمی‌شود، بیان داشت: به اعتقاد بنده وزارت صمت باید بیاید و به طور شفاف به مردم اعلام کند که نمی‌تواند بازار خودرو را کنترل کند، اما اگر وقتی می‌گوید که می‌خواهد این بازار را کنترل کند و اما این کار را نمی‌کند، این شائبه در مردم ایجاد می‌شود که دست وزارتخانه در دست خودروسازان است و این دو با هم همراه هستند.

وی تصریح کرد: تحت شدیدترین بحران‌ها نباید قیمت خودرو بدین نحو افزایش می‌یافت.

نظر شما