شناسهٔ خبر: 155914 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

محورهای طرح نمایندگان برای تغییر شیوه برگزار کنکور

کوچکی نژاد.jpg نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس محورهای طرح تغییر شیوه برگزاری و حذف کنکور رار تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس باید کنکور به صورت تدریجی حذف شود، گفت: طبق قانون، دولت موظف بود تا پایان سال ۹۷ کنکور را حذف کند و شرط معدل تا ۸۵ درصد در پذیرش دانشجو تأثیرگذار باشد. اما وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم نتوانستند این مصوبه قوه مقننه را  اجرا کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اخیرا کمیسیون آموزش در جلسه مشترک با رئیس مجلس و کارشناسان مرکز پژوهشی پارلمان موضوع کنکور را بررسی کردند، ادامه داد: قرار شد تا طرحی را تدوین کنیم تا شیوه برگزاری کنکور تغییر و تدریجاً حذف شود.

کوچکی‌نژاد با اعلام اینکه در این جلسه مقرر شد تا طرح مذکور در چند محور تدوین شود، ادامه داد: در طرح مذکور قرار است معدل دانش آموزان  در ورود به دانشگاه تاثیرگذار باشد، کنکور غیرمتمرکز برگزار شود و  جدایی سنجش و پذیرش از یکدیگر اتفاق بیفتد.

وی افزود:همچنین نمایندگان پیشنهاد کردند که با توجه به اینکه معدل در ورود دانش‌آموز به دانشگاه موثر است، امتحانات دوره دوم متوسطه از طریق سازمان سنجش برگزار شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: قرار شد تا کمیته آموزش عالی کمیسیون این موضوع را بررسی کنند و طرحی را در راستای محورهای فوق تهیه و تدوین کنند و برای بررسی در جلسه علنی ارائه دهند.

نظر شما