شناسهٔ خبر: 155907 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی

تشکیل کمیسیون مشترک مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی

مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت همراه ضمن حضور در مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند و بنا شد تا کمسیون مشترک مجلس وشورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود.

به گزارش  «نماینده» سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت همراه ضمن حضور در مجلس شورای اسلامی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

سعیدرضا عاملی در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از  لاریجانی به دلیل تدبیر در برقراری همکاری نظام مند میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تشکر گفت: البته این همکاری و هم افزایی عقبه بیش از ۳ دهه؛ یعنی از زمان تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

وی با اشاره به تصویب بیش از ۲۰ فقره از قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی با همکاری و مساعدت شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماهیت و نحوه فعالیت های شورا گفت: ماهیت فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیشتر از نوع سیاستگذاری و برنامه ریزی است ایجاب می کند تا این همکاری ها بیشتر شود.

وی افزود: البته این موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری «مدظله العالی» نیز هست که در مواردی که موضوع به هر دو نهاد مربوط است، همکاری و هم افزایی ایجاد شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به نظر حضرت امام خمینی «ره» و رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجرا هستند.

عاملی با بیان اینکه فرهنگ در جهان امروز پیشران و شتاب دهنده توسعه کشورهاست، گفت: یکی دیگر از عواملی که همکاری و تعامل میان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی را الزامی می کند، حساسیت حوزه فرهنگ است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته بخش علم و فناوری با توجه به ارزش افزوده چشمگیری که در کشورهای مختلف ایجاد می کند هم در توسعه کشورها نقش چشمگیری دارد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به تحولات صورت گرفته در عرصه های مختلف فناوری گفت: این پیشرفت های فناورانه، فرهنگ را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

 رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به سهم نیم درصدی تحقیق و توسعه از بودجه کشورگفت: در این زمینه لازم است همکاری بین مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از بیش تعمیق و گسترش یابد.

عاملی با اشاره به همکاری های موردی میان این دو نهاد ادامه داد: مثلاً در موضوع جمعیت که هنوز هم در مجلس شورای اسلامی مطرح است در قالب بیش از ۷۰ جلسه با حضور نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع بررسی شده است.


استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران ضمن اشاره به لزوم تبدیل این رویه به یک الگو گفت: در این زمینه مذاکراتی با جناب آقای  لاریجانی داشته ایم تا این رویه به یک روند دائمی و نظام مند تبدیل شود و این همکاری می تواند به پختگی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کند.

وی با اشاره به نکات رئیس جمهور در ابلاغ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در این زمینه پیشنهادی مورد موافقت ایشان قرار گرفت و مقرر شد تا دستور جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی قبل از طرح در صحن شورا برای معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری فرستاده شود و آنها هم باید ظرف ۱۰ روز نظر خود را اعلام کنند تا ابلاغ مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی به تاخیر نیافتد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به امکان طی این روند در مورد مجلس شورای اسلامی نیز گفت: می توانیم دستور جلسات شورا که دارای الزامات قانونگذاری است را به همین ترتیب برای اظهار نظر در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهیم، منوط به اینکه فرایند سریعی داشته باشد.

وی افزود: اکثر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ می شود چون این مصوبات بیشتر به حوزه حکمرانی مربوط هستند و به حوزه دولت و ملت به صورت توأمان نظر دارند و البته برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به اقتضای نوع آن مصوبه برای اجرا به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نیاز دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حدود ۲۲۴ برنامه اقدام ملی در نقشه جامع علمی کشور وجود دارد که برای اجرای این اقدامات، مجلس شورای اسلامی می تواند کمک های خوبی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تقدیم لایحه از جانب دستگاه های اجرایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نگاه من این است که این موضوع موجب می شود تا مصوبات شورا مسیر اجرا را بهتر طی کنند چرا که وقتی دستگاه های اجرایی در مقابل طرح ها احساس ذی نفع بودن نداشته باشند مشارکت کمتری خواهند داشت و در روند اجرای مصوبات خلل ایجاد خواهد شود.

 لاریجانی هم طی سخنانی ضمن تشکر از اهتمام عاملی به همکاری با مجلس شورای اسلامی گفت: در اینجا باید توجه ما به این موضوع باشد که چگونه می توانیم با توجه به سوابق و تجربیات موجود یک راه بهتری را برای همکاری انتخاب کنیم و  اصل تقسیم کار میان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای مبنای عقلایی و مشروع است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت مرزبندی مبنایی میان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای یک سابقه تاریخی روشن و متمرکز بر حوزه فرهنگ و علم است که توسط حضرت امام خمینی «ره» تشکیل شد و سپس مقام معظم رهبری «مدظله العالی» هم این شورا را در ساختار حقوقی نظام استمرار دادند.


وی افزود: به نظر می رسد اصل وجود شورای عالی انقلاب فرهنگی ریشه در اصل ۱۱۰ قانون اساسی داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این اصل تصریح شده که سیاستگذاری کلان نظام از شئون ولایت فقیه است و بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول این سیاستگذاری در بخش فرهنگ و علم است و با این نگاه هیچ تعارضی با مجلس شورای اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: البته مجلس شورای اسلامی قانونگذار است اما سیاست های کلی فرهنگی و علمی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ترسیم می شود.

لاریجانی گفت: در اینجا ممکن است تعارضی میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام احساس شود که باید گفت به دلیل اهمیت وجهه فرهنگی و علمی در نظام، رهبر معظم انقلاب برای این دو حوزه مهم یک نهاد سیاستگذاری مستقل تشکیل داده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برقراری تعامل و همکاری میان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حتماً مجلس شورای اسلامی، در حوزه وظایف و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده همکاری و تعامل است.

نائب رئیس اول شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت گفت: به عنوان مثال در حوزه سیاستگذاری جمعیت که دارای بار مالی است حتماً باید نظر دولت جلب شود و مجلس شورای اسلامی هم طبق اصل ۷۵ قانون اساسی در زمینه مسائل مالی محدودیت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر برای اجرای سیاست های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز به تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی باشد و این قانون دارای بار مالی باشد حتماً باید این قانون از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بررسی کند اجرای کدام یک از این سیاست ها به قانون نیاز دارد و در صورت وجود معضل در این زمینه مجلس شورای اسلامی قوانین لازم را تصویب خواهد کرد.

وی افزود: در زمینه مسائل فرهنگی و علمی در فضای مجازی فقیر هستیم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه سیاست ها کلی را ترسیم کند.

 عبداللهی معاون امور مجلس و فراسازمانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این جلسه طی سخنانی گفت: خوشبختانه در طول ده سال گذشته تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی با مجلس شورای اسلامی بسیار خوب بوده است و در بخش اعتبارات فرهنگی و علمی و زیرساخت های این دو حوزه مهم، مجلس همکاری خوبی را با شورا داشته است.

معاون امور مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در قوانین 5 ساله توسعه کشور هم احکام خوبی در بخش فرهنگ و علم وجود دارد که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» قرار گرفته است.

 محمد اسحاقی هم در این نشست با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه سند اصلی تصویب کرده و بقیه اسناد زیر سند هستند گفت: در حوزه علم و فناوری سند اصلی سند نقشه جامع علمی کشور، در حوزه فرهنگ سند مهندسی فرهنگی و در حوزه تعلیم و تربیت هم سند اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اسناد اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: البته این اسناد در بخش های دیگر مانند اقتصاد، اجتماع و... هم تاثیرگذار هستند.

اسحاقی گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند مجلس شورای اسلامی را برای تصویب قوانین مناسب و ریل گذاری برای حرکت آینده کشور کمک کند.

جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست طی سخنانی گفت: در مورد بحث تنظیم روابط میان دو نهاد عالی باید از منظر حقوقی مشخص شود که در صورت بروز تعارض در اختیارات و صلاحیت ها چه باید کرد؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته در زمینه تنظیم روابط و مناسبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی ما بیشتر به تعامل و همکاری دو نهاد نظر داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان دو نهاد در حوزه سیاستگذاری و قانونگذاری فعالیت دارند و طبیعتا ذات شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذات مجلس شورای اسلامی متفاوت است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی دارای فراز و نشیب بیشتری است و تاریخ مجلس بیانگر این موضوع است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی اینگونه نیست و به همین دلیل یک ثبات و استحکام در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مشاهده می شود.

 جعفرپور گفت: علت عضویت و ریاست رئیس جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی آن است که مصوبات این شورا هر چه بهتر اجرایی شود و با همین نگاه عضویت رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان برنامه و بودجه در شورای عالی انقلاب فرهنگی معنا پیدا می کند.

 شاهین محمدصاقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامیگفت: یکی از مشکلات کشور که من در کمتر کشوری این مشکل را سراغ دارم؛ تعدد مراجع قانونگذاری و سیاست‌گذاری است و در کشور ما نهادهای متعددی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی و... وجود دارد و گاهی اوقات وظایف آنها با وظایف مجلس شورای اسلامی تداخل پیدا می کند.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که دکتر لاریجانی در ابتدای سخنان خود گفت می تواند تمام مشکلات را برطرف کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر بر اساس اصل 110 قانون اساسی معتقد هستیم که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی سیاست‌گذاری در حوزه‌های مختلف را به نهادهای مختلف محول کردند مشکل قابل حل است.

وی افزود: ایشان در زمینه امنیتی سیاستگذاری را به شورای عالی امنیت ملی، در زمینه فرهنگی و علمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی، در زمینه فضای مجازی به شورای عالی فضای مجازی و... محول کرده‌اند.

محمد صادقی ادامه داد: برخی از قوانین مجلس شورای اسلامی چون بر مبنای سیاست‌های روشنی تصویب شده‌اند و موردی هستند در اجرا دچار مشکل هستند و از جانب دیگر هم برخی از سیاست‌های مصوب نهادهای سیاستگذار فاقد خصوصیت سیاست بالادستی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سیاستگذاری فرهنگی و علمی باید این موضوع مورد بحث باشد که چه قوانینی برای اجرای سیاست‌های لازم است.

محمد صادقی گفت: به نظر من اگر در این زمینه به یک راهبرد مشخص برسیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و هم به شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم به مجلس شورای اسلامی در این زمینه در انجام وظایف این دو نهاد کمک خواهد شد.

نوبخت نیز در این نشست  گفت: در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعامل بسیار خوبی میان شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی برقرار است.

وی افزود: در مورد اصل وجودی شورای انقلاب فرهنگی من سوال را مطرح می کنم که اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود نداشت وضعیت امروز چگونه بود؟

رئیس کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر این موضوع تأکید داشته‌اند که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نصب العین همه دستگاه ها و نهادها باشد و باید فعالیت خود را با این مصوبات تطبیق دهند.

وی افزود: برداشت ما از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که این مصوبه چارچوب های کلان را ترسیم می کند و جزئیات اجرای مصوبات در قوانین مصوبه مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین منظور باید نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دفاع از این سیاست ها در مجلس شورای اسلامی حاضر شوند.

 زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در این نشست طی سخنانی گفت: بنده به مدت یک دهه به عنوان عضو حقوقی با عناوین وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو بوده ام و خوشبختانه ارتباط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی وضعیت مطلوبی دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به همین روابط خوب، بسیاری از قوانین لازم در حوزه علم و فناوری، پذیرش دانشجو و... در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی گنجانیده شده است.

زاهدی گفت: موضوع آموزش های مهارتی، نظام رتبه بندی معلمین و غیره هم با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در قوانین مصوب شورای عالی مجلس شورای اسلامی تعبیه شده اند و در این بخش چند کار انجام نشده و زمین مانده داریم که باید انجام شود.

 زاهدی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم تحقیقات و فناوری رای اعتماد می دهیم و در صورت لزوم سوال خواهیم کرد اما در مورد روسای‌دانشگاه‌ها اینگونه نیست و با انتصاب رئیس دانشگاه دیگر هیچ ابزاری برای نظارت بر عملکرد وجود ندارد.

زاهدی ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات آمادگی دارد با همکاری شورای انقلاب فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس و هر نهاد دیگری این مشکلات را حل کند.

وی افزود: در مورد موضوع سنجش و پذیرش دانشجو 90 درصد سهمیه ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است که باید برای اصلاح این سهمیه ها یک ساز و کار با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شود.

عاملی: تمام ستادهای ملی علم و فناوری بر اساس مصوبه شورا تأسیس شده اند

عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این نشست با اشاره به سخنان ایراد شده حضار گفت: سوال آقای نوبخت در این مورد که اگر شورای انقلاب فرهنگی وجود نداشت، چه اتفاق می‌افتد یک سوال اساسی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در طول دوره حیات خود نهادها و سازمان‌های فرهنگی و علمی متعددی را تاسیس کرده و به عنوان مثال تمام ستادهای ملی علم و فناوری بر اساس مصوبه شورا تأسیس شده اند.
نقش کلیدی شورای عالی انقلاب فرهنگی بعضا با نگاه های انتقادی نادیده گرفته می شود

عاملی با اشاره به نقش سیاست های کلان علم و فناوری در تحقق دستاوردهای علمی و آموزشی در کشور گفت: متاسفانه این نقش کلیدی شورای عالی انقلاب فرهنگی بعضا با نگرش های انتقادی نادیده گرفته می شود.

وی افزود: آیین نامه مدیریت دانشگاه ها در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شده است و در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور هم که چند وزیر و معاون رئیس جمهور و نماینده مجلس شورای اسلامی عضویت دارند نیز بررسی شده است و جایگاه بررسی و تصویب آن در شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

منصور کبگانیان عضو شورای انقلاب فرهنگی در این نشست گفت: عملکرد های موردی اجرایی دولت و حتی قانون گذاری های موردی گاهی اوقات موجب می شود تا ما در یک دایره بسته دور خودمان بچرخیم و در این زمینه می توانیم به ورود مقام معظم رهبری مدظله العالی به حوزه دفاعی اشاره کنیم که این حوزه و سیاست گذاری های کلان برکات فراوانی مانند امنیت پایدار برای کشور داشته است.

کبگانیان گفت: در مورد علم و فناوری هم حضور و سیاست گذاری کلان انجام شده توسط رهبر معظم انقلاب مدظله العالی موجب این پیشرفت‌های غرورآفرین شده است و در این دو دهه اخیر شاهد بودیم که عملکردهای دولت‌های مختلف تحت یک سیاست کلان توان سطح کشور را در زمینه علمی به رتبه های بالای جهانی رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: خواسته ما این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مکمل یکدیگر باشند و البته باید حیطه اختیارات و صلاحیت هر نهاد معین شود و البته در صورت ضرورت شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند آیین نامه تصویب کند که این موارد در شرایط اضطرار انجام می‌شود.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست گفت: ما قصد نداریم تا میان دو نهاد سیاست گذاری کشور تعارض ایجاد شود و کار عقلانی آن است که همه فعالیتهای ما مطابق قانون اساسی باشد.

لاریجانی ادامه داد: اگر مبنا این باشد که کار شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری فرهنگی و علمی است و شان مجلس شورای اسلامی هم قانون‌گذاری است و دولت هم اجرا دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

نایب رئیس اول شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از منظر اصل 110 قانون اساسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی و حوزه فرهنگ و علم هیچ اشکالی ندارد و این نکته که مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مکمل هم باشد سخن درستی است.

 لاریجانی ادامه داد: اینکه شما سیاست وضع کنید و قوانین اجتماعی را متصل کنیم کاملا عقلانی و مقبول است و البته باید در هر دو حوزه با استفاده از نظرات نخبگان و متخصصان کار مستحکم و متقن باشد.

نایب رئیس اول شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در یک محیط باز و برآمده از رای مردم تصمیم می گیرد و مردم از مواضع مجلس شورای اسلامی مطلع هستند.

لاریجانی گفت: همانگونه که گفته شد کارنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ درخشان است و این شورا اقدامات خوبی در این حوزه ها انجام داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد نیاز سیاست‌ها به قوانین اجرایی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع را به مجلس شورای اسلامی منعکس کند.

 لاریجانی گفت: در این زمینه کمیسیون مشترکی با عضویت نماینده کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی، نماینده مرکز پژوهش‌ها در مجلس شورای اسلامی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده معاونت قوانین مجلس باید تشکیل شود.

وی افزود: معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، معاونت نظارت مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی باید با شورای عالی انقلاب فرهنگی همکاری کنند.

حضور نمایندگان مجلس در جلسات کمیسیون‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی تر باشد

 لاریجانی ادامه داد: در مورد حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات کمیسیون‌ها و شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هم معتقدم باید این حضور جدی تر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته اگر مقام معظم رهبری مد ظله العالی در زمینه آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه و مراکز آموزشی موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول فرموده اند بر اساس نظر ولایی ایشان عمل کنید.
وی افزود: در مورد موازی کاری های فرهنگی در کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی باید جلوی این مشکل را بگیرد.

 لاریجانی ادامه داد هر قدر بتوانیم کار مشترک داشته باشیم موفق تر خواهیم بود. اینقدر میدان کار وجود دارد که هیچ مشکلی پیش نمی آید و شک نکنید که مجلس شورای اسلامی عزم راسخ برای همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

نظر شما