شناسهٔ خبر: 155891 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نماینده مجلس:خودروسازان به بهانه‌های واهی خودرو انبار می‌کنند

حاجی دلیگانی/2 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: انبار خودرو در پارکینگ‌های سایپا و ایران خودرو به بهانه‌های واهی نشان دهنده ضعف و ناتوانی وزارت صمت در اعمال وظایف خود است.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه خودروسازان به بهانه‌های واهی خودروها را در پارکینگ‌ها نگهداری می‌کنند که این خود به ملتهب شدن بازار این صنعت کمک می‌کند، گفت: انبار هزاران خودرو در پارکینگ شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به بهانه کمبود قطعه در حالی که این خودروها تنها دستمال کاغذی، آئینه و .. ندارند، نشاندهنده  ضعف و ناتوانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اعمال نظارت و وظایف قانونی خود است.

وی ضمن انتقاد از مدیریت بازار خودرو از سوی دستگاه‌های متولی، ادامه داد: بازار خودرو در دست دلالان و واسطه‌هایی است که تنها به دنبال منافع نامشروع خود هستند که ضروریست برای ساماندهی این بازار دست واسطه‌ها را از بازار خودرو کوتاه کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برخی از مدیران در این صنعت نیز مجری دستورهای همین دلالان و واسطه‌ها هستند، ادامه داد: متاسفانه وزارت صنعت،  معدن و تجارت صرفا نظاره‌گر و تماشاگر است و اقدام موثری برای ساماندهی و کاهش قیمت خودرو انجام نمی‌دهد.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه لازم است تا وزارت صنعت و معدن در جهت ساماندهی بازار خودرو برنامه مناسب ارائه و اقدام لازم را انجام دهد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با طرح این سوال که تعیین قیمت خودرو با کدام شاخص منطقی و علمی در کشور صورت می‌گیرد؟ گفت: سوال که پیش می‌آید این است که نقش نظارتی و حاکمیتی وزارت «صمت»در تعیین قیمت خودرو چیست؟ که شاهد چنین وضعیت آشفته‌ای در این بازار هستیم.

نظر شما