شناسهٔ خبر: 155886 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بعید است «حسینی» از مجلس رأی اعتماد بگیرد

ابطحی/2 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بعید است نمایندگان مجلس به سیدجواد حسینی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رأی اعتماد دهند.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد ابطحی، با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید از بدنه آموزش و پرورش باشد و مراتب اداری و آموزشی، آموزش و پرورش را طی کرده باشد، اظهار داشت: وزیری که برای آموزش و پرورش معرفی شود، در ابتدا باید به ما پاسخ دهد که چه تدبیری برای اجرای سند تحول بنیادین دارد؟

وی تصریح کرد: ۶ زیر نظام یا رویکرد اصلی برای سند تحول بنیادین وجود دارد که ممکن است در مقام وعده کسی که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود، بگوید که بنده هم زیرنظام‌هایی را به سند تحول اضافه می‌کنم که باید گفت شما همین موارد را اجرا کنید و لازم نیست که زیرنظام‌های دیگری را به سند تحول اضافه کنید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر ضرورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، ادامه داد: علی رغم آنکه در این زمینه مجلس مصوبه دارد اما صرفاً دو هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است در حالی که حداقل ۷ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیاز است.

ابطحی بیان کرد: بسیاری از فرهنگیان مدارج عالی علمی چون دکترا دارند و انتظارشان این است که هرچه سریعتر رتبه‌بندی شوند و ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی به آنان داده شود اما تاکنون در این راستا اقدامی نشده است.

وی با اشاره به گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: به احتمال زیاد، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره احتمال رأی اعتماد مجلس به سرپرست وزارت آموزش و پرورش در صورت معرفی برای تصدی این وزارتخانه، گفت: بنده فکر نمی کنم که سید جواد حسینی بتواند رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را کسب کند چرا که وی سابقه سیاسی دارد و نمایندگان بیم آن می دهند که ممکن است آموزش و پرورش با مدیریت حسینی سیاسی اداره شود و نگاه سیاسی هم در اداره امور کشور به ویژه آموزش و پرورش سم مهلک است.

نظر شما