شناسهٔ خبر: 155870 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

باغ وحش تایگر در تور تایلند

ببر

باغ وحش تایگر کینگدام پوکت یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر پوکت به شمار می آید. در این باغ وحش بازدیدکنندگان شانس آشنایی، تعامل بدست آوردن اطلاعات با ببر ها را بدست می آورند. از نام های دیگر این باغ وحش می توان باغ وحش ببرهای پوکت و باغ وحش پادشاهی ببرها را نام برد.

شهر پوکت

پوکت یکی از شهرهای  گردشگری تایلند به حساب می آید، بعضی از گردشگران پوکت را با عنوان جزیره بهشتی  می شناسند. شهر پوکت دارای سواحل  پاکیزه و شن های درخشان است.

 شهر پوکت دارای جاذبه‌های بسیاری است اما یکی از مهمترین و جذاب ترین جاذبه ها باغ وحش تایگر کینگدام است. در این باغ وحش گردشگران می‌توانند به ببر ها نزدیک شود و با آنها تعامل داشته باشند و اطلاعات خوبی را در رابطه با حیوانات بخصوص ببر ها دریافت کنند. این باغ وحش در دامنه تپه پاتوم واقع شده است. باغ وحش تایگر کینگدام پوکت دارای شعبه دیگری در شهر چیانگ مای است.

            

باغ وحش تایگر کینگدام پوکت

باغ وحش ببرهای پوکت  در تور تایلند  و باغ وحش پادشاهی ببرها از  نام های دیگر باغ وحش تایگر کینگدام است.  بر اساس آخرین آمارها ۱۲۰ ببر در سراسر تایلند و در حیات وحش طبیعی زندگی می کنند و باقی ببرها در قفس نگه داری می شوند. به علت دخالت انسان ها در محیط زیست جانوران و همچنین شکار بی رویه آنها روز به روز تعداد جانوران گوناگون به ویژه ببر ها رو به کاهش است، از این رو مسئولان باغ وحش تایگر کینگدام برای جلوگیری از انقراض ببر ها این مرکز را بنا کردند. بعد از افتتاح این مجموعه و افزایش روز افزون تعداد ببرها این مرکز توجه گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب کرد. این ببرها نسبت به  سایر ببرهای وحشی آرام تر می باشد. بعضی معتقدند رژیم غذایی آنها  یکی از دلایل آرام بودن این  ببر ها است. بعضی از این ببرها بسیار آرام هستند به گونه ای که گردشگران می توانند وارد قفس آنها شوند و چند دقیقه با آن ها بازی کنند. مساحت باغ وحش  تایگر کینگدام ۴ هکتار است.  باغ وحش تایگر کینگدام  پوکت  علاوه بر طراحی بخش های مختلف  برای به نمایش گذاشتن ببر ها  امکانات دیگری نیز دارد. از جمله این امکانات می توان رستوران های پوکت، جایگاههای ارائه کفش مناسب، اینترنت پرسرعت رایگان، کلاس های آموزشی برای تربیت ببر، فروشگاه های خرید سوغاتی و .... را نام برد.

 قسمت های مختلف باغ وحش ببرهای کینگدام در پوکت

  این باغ وحش در آفر تور ارزان تایلند لحظه آخری  به علت وسعت زیاد دارای قسمت ها و بخش های گوناگون است.

 بخش  نوازش ببر

 در این بخش مربیان ماهر باغ وحش تلاش می کنند تا زمانی را برای آموزش دادن به افراد اختصاص دهند. از آنجا که بیشتر  افرادی که وارد باغ وحش تایگر کینگدام می شوند در طول عمر خود  حتی نزدیک ببر ها هم  نشده‌اند باید برای لمس آنها اقداماتی را انجام دهند.

 بخش بازی با ببرها

 در این بخش هیچ گونه حفاظی بین ببر ها و بازدید کنندگان وجود ندارد. افراد علاقمند می توانند چند لحظه‌ای را در کنار ببر ها بگذرانند و با آن ها بازی کنند.

 بخش تماشای آن ها

 افرادی که تمایل به برقراری تماس با ببرها  و بازی با آنها را ندارند، می توانند به تماشای ببرها بپردازند و آنها را درون قفس نگاه کنند. اگر بعد از تماشای ببر ها تمایل به بازی با آنها پیدا کردند می توانند به بخش بازی با ببرها بروند.

 وارد شدن به قفس ببر ها

 بسیاری از ببرها از کودکی و در قفس تحت آموزش قرار گرفتند تا به انسان ها آسیبی نرسانند. افراد علاقمند می‌توانند وارد این قفس ها شوند و با ببر ها عکس بگیرند و یا آنها را لمس کنند.

 ببر های نوزاد

 بخش ببر های نوزاد بخشی دیگر از باغ وحش تایگر کینگدام است. افراد می توانند با رعایت نکات بهداشتی وارد این قفسها شده و از نزدیک ببرهای نوزاد را ببینند و آنها را لمس کنند.

 رعایت چند نکته قبل از ورود به باغ وحش تایگرکینگدام ضروری است

-به گزارش سفر باتو ،  قبل از ورود به باغ وحش توریستها و گردشگران باید وسایل خود را تحویل داده و کفش مخصوص بپوشند.

 -بازدیدکنندگان نباید با نور فلش از ببرها عکس برداری کنند، زیرا نور فلش به ببر ها آسیب می رساند.

 -از دادن آب و غذا به ببرها اجتناب کنید زیرا زمان مناسبی توسط پرسنل برای این کار تعیین شده است.

-ببر ها آموزش دیده و آرام هستند  و به انسانها آسیب نمی رسانند.

- مربیان از چوب برای تربیت و هشدار دادن به ببرها استفاده می کنند، بنابراین استفاده از چوب در برابر ببر ها ممنوع است.

 -ببرها ۱۸ ساعت در روز استراحت می کنند پس سعی نکنید ببر های خواب‌آلود را بیدار کنید.

- ورود افراد  معلول که دارای صندلی چرخدار هستند به باغ وحش ممنوع می باشد

 -افرادی که سنشان کمتر از ۱۸ سال است و کسانی که قدشان کمتر از ۱۶۰ سانتی متر است اجازه ندارند  وارد قفس ببر های بزرگ شود.

- داشتن قدی بیشتر از ۹۰ سانتی متر برای دیدن ببر های نوزاد الزامی است.

 -به دلایل امنیتی در تور تایلند  از ورود بچه های کوچک به داخل قفس ببر های بزرگ و متوسط خودداری کنید.

 -به قوانین امنیتی که بر روی علائم رنگی باغ وحش نصب است توجه نمایید.

نظر شما