شناسهٔ خبر: 155869 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آبشارهای دودن آنتالیا در تور آنتالیا

آبشار

سفر شما به آنتالیا بدون دیدار از یکی از آبشارهای زیبای منطقه کامل نخواهد بود. آبشارهای دودن آنتالیا، یکی از جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیز این شهر محسوب می‌شود که همراه با سبزه‌زارهای اطراف آن یک نقطه گردشگری جذاب برای شما محسوب می‌شود. صدای آرامش بخش آب بر روی سنگ‌ها، صرفا یکی از مواردی است که شما تجربه می‌کنید. دیدار طبیعت جالب توجه اطراف این آبشار نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری برای توریست‌ها و همچنین بسیاری از شهروندان ترکیه محسوب می‌شود.

سرچشمه آبشارهای دودن آنتالیا

آبشارهای دودن آنتالیا در تور آنتالیا از دو منبع آبی Pinnarbasi و Kirkgozler  واقع در کوه‌های Taurus سرچشمه می‌گیرند. این دو رودخانه پس از طی مسافتی کوتاه در حوضچه Biyikli به یکدیگر پیوند یافته و تجمع می‌یابند. کلمه Duden به معنای سوراخی است که آب در آن ناپدید می‌شود. گودال‌هایی که بزرگی برخی از آنها به اندازه‌ای است که حتی می‌توانند یک رودخانه یا دریا را فرا گیرند. جریان رودخانه‌ای آبشارهای دودن آنتالیا از منطقه Dudenbasi  آغاز شده و پس از طی مسافتی که ممکن است منجر به واگرا شدن برخی جریان‌ها شود، در نهایت به دریای مدیترانه سرریز می‌شوند.

آبشارهای دو گانه دودن

به گزارش سفر باتو ، آبشارهای دودن آنتالیا از دو آبشار تشکیل شده‌اند. آبشار بالایی که در کنار رود دودن واقع در 10 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته و به هنگام دیدار آن شما با یک منظره بهشتی مواجه می‌شوید. این آبشار همچنین به نام آبشار الکساندر نیز شناخته می‌شود. طبق گفته‌ها، اسطوره قدیمی یونان "الکساندر بزرگ" در حدود 334 قبل از میلاد، پس از فتح پافیلیا (آنتالیای فعلی) در این محل توقف کرد و سپاهیان به همراه اسب‌هایشان از آب آبشار خود را سیراب نمودند. به همین دلیل نام الکساندر بر این بخش از آبشارهای دودن آنتالیا نیز نهاده شده است.

منبع آبشار در تور آنتالبا ارزان و لحظه آخری  که از 20 متری سقوط می‌کند، در 22 کیلومتری منطقه Kirkogz قرار دارد. در زیر آبشار تخته سنگ‌هایی که به‌نظر می‌رسد مقبره‌هایی قدیمی است، دیده می‌شوند.

آبشار پایینی 8 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و نزدیک ساحل Karpuzkaldiran در مسیر منطقه توریستی لارا قرار دارد. ارتفاع این آبشار از آبشار بالایی بیشتر بوده و در حدود 40 متر است که به هنگام سقوط به دریا، منظره‌ای زیبا از ابرهای تشکیل شده از قطرات آب را ایجاد می‌کند.

پارک اطراف آبشارهای دودن آنتالیا، محلی متفاوت برای گذران وقت

به گزارش سفر باتو ، فضای سبز اطراف آبشارهای دودن آنتالیا، یک محیط خنک و پر از سایه است. محلی با درختان بلند همراه با صدای آب آبشار و پرندگان خوش آواز. فضایی ویژه و آرامش‌بخش که در هیچ جای دیگری از شهر نظیر آن‌را تجربه نمی‌کنید. مکانی که برای ساعاتی شما را از سر و صدا، ترافیک و آلودگی دور می‌کند. تصور کنید در یک روز گرم تابستانی شما تصمیم می‌گیرید به آبشارهای دودن آنتالیا سر بزنید؛ وارد محوطه پارک شده و با محیطی خنک با هوایی متفاوت و تازه روبرو می‌شوید. اینجا درست زمانی است که زمان می‌ایستد!

در فضای سبز محوطه آبشارهای دودن آنتالیا، امکانات لازم نظیر نیمکت و میزهای چوبی در زیر درختان بلند سایه‌دار جهت استراحت تدارک دیده شده است که شما می‌توانید لحظات آرامی را در آنجا سپری کنید. در آخر هفته این محل یکی از مکان‌های محبوب خانواده‌هاست. مغازه‌های کوچک موجود با فروش صنایع دستی، کباب‌های و بستنی‌های مخصوص ترکی، اوقات خوشی را برای شما فراهم می‌کنند.

غار آرزوها، تجربه ناشناخته‌ها

اگر علاقمند به غارنوردی هستید، دیدار از غار آبشارهای دودن آنتالیا را از دست ندهید. این غار به طول حدود 40 متر که به نام غار آرزوها یا غار دلیک مارگاسی نیز مشهور است، در قسمت زیرین آبشار بالایی قرار دارد و با عبور از چند پله سنگی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.  درون این غار استلاگمیت و استلاکتیت های زیبای حاصل از رسوب املاح قابل مشاهده است. با نشستن در این بخش درست در پشت سر آبشار شما می‌توانید قدرت و شکوه آبشارهای دودن آنتالیا را تماشا کنید. هنگام ورود بدلیل تغییر ارتفاع مواظب سر خود باشید.

بازدید از آبشارهای دودن آنتالیا با قایق‌های تفریحی

در صورتی‌که پرداخت هزینه نسبتا بالای قایق‌های تفریحی موجود در محل برای شما مشکلی ندارد، می‌توانید از طریق آنها و یک سفر دریایی، زیبایی‌های آبشارهای دودن آنتالیا را مشاهده کنید.

نکاتی که به هنگام بازدید از آبشارهای دودن آنتالیا باید توجه کنید

  • جهت بازدید و ورود به محوطه آبشار، نیاز به تهیه بلیط و ورودیه دارید.
  • در صورتی‌که با ماشین شخصی به محل مراجعه می‌کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه از پارکینگ‌های موجود در محوطه استفاده کنید.
  • محل‌های بسیاری پیش از ورود به محوطه آبشار وجود دارند که شما می‌توانید از آنجا غذا و نوشیدنی تهیه کنید. پس بهتر است کاملا سبک به این محل مراجعه کنید.
  • جهت استفاده مطلوب از کلیه نقاط آبشار، بهتر است از کفش‌های راحتی مناسب پیاده‌روی استفاده کنید.
  • در برخی از روزهای گرم تابستان که مشکل کمبود آب وجود دارد، ممکن است بدلیل بستن سرچشمه‌های اصلی، آبشار آب کمی داشته باشد. پس برای جلوگیری از این موضوع با شخص با تجربه محلی و یا لیدر تور خود هماهنگ باشید.

نظر شما