شناسهٔ خبر: 155868 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

پارک‌های ترکیه

پارک

در سفر به ترکیه پارک‌های ترکیه می‌توانند یکی دیگر از گزینه‌های گردشگری باشند. پارک‌های ملی با طبیعت زیبا و دست نخورده خود، همچنین پارک‌های تفریحی معروف ترکیه به اندازه‌ای زیبا هستند که بتوانند برای گذراندن ساعاتی خوش شما را به سمت خود جذب کنند. ضمن اینکه برخی از پارک‌های ملی قابلیت اردو زنی را نیز دارند. در ادامه به معرفی تعدادی از این پارک‌ها خواهیم پرداخت.

پارک‌های ملی

‌پارک ملی نمروت  در تور ترکیه داغی ترکیه از جمله پارک‌های معروف ترکیه است و کوهی با ارتفاع 2000 متر در این پارک وجود دارد که برای کوه نوردی مناسب است. این پارک علاوه بر جذابیت‌های بصری خود، از بعد تاریخی نیز مهم بوده و مقبره‌ای سلطنتی مربوط به یک قرن قبل از میلاد را در خود جای داده است. علاوه بر این مجسمه‌های تاریخی زیادی در این پارک وجود دارند. 

پارک ملی دریاچه بِیشهیر ترکیه از دیگر پارک‌های ملی این کشور است که در استان کانیا واقع شده است. دریاچه بِیشهیر دارای 140 گونه گیاهی، 16 گونه ماهی و پرنده آبی است. این پارک محل مناسبی برای کوه نوردی، دوچرخه سواری در کوهستان و پیاده روی است و امکاناتی مانند هتل و رستوران به آسانی در دسترس هستند.

پارک ملی آلاداغلار ترکیه از بزرگترین پارک‌های ملی ترکیه بوده و در جنوب این کشور واقع شده است. این پارک با وسعت 55000 هکتار از استان قصیر تا استان آدانا کشیده شده است. همچنین کوه‌های آنتوریس را نیز در بر گرفته است. پارک ملی آلاداغلار با زیبایی وصف ناپذیرش بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این پارک در سال 1995 تأسیس شده است.

پارک ملی دره کپرولو که نامش را از دره‌ای زیبا به همین نام گرفته است، دارای حیات وحشی مثال زدنی است. دره کپرولو بسیار زیبا و چشم نواز بوده و 366 کیلومتر طول دارد و در بعضی نقاط ارتفاعی بالغ بر 400 متر را داراست. این پارک در سال 1973 تأسیس شده است. بد نیست بدانید که ماهی قزل‌آلای این پارک نیز بسیار معروف است.

از پارک‌های ملی ساحلی ترکیه می‌توان به پارک بی‌داغلاری اشاره کرد. این پارک دارای وسعت 34000 هکتار بوده و چندین شهرک را در خود جای داده است. پوشش گیاهی این پارک که با نقاط ساحلی آن در هم آمیخته‌اند، مناظری بسیار چشم ‌نواز را پدید آورده‌ است. از فعالیت‌های رایج و لذت بخش در این پارک می‌توان به کوه نوردی، صخره نوردی و اردو زنی اشاره کرد. قدم زدن در ساحل نیز بسیار آرام بخش خواهد بود.

دیلک پینیسولا نیز از دیگر پارک‌های ملی ترکیه است که در ساحل دریای اژه قرار دارد. تنوع زیستی این پارک بسیار زیاده بوده و پرندگان، پستانداران، جانوران دریایی و همچنین گیاهان زیادی در این پارک وجود دارند. طبیعت این پارک تلفیقی است از دریا، خشکی، جنگل و کوهستان که این‌ها همه در کنار هم تصاویر بدیعی را خلق کرده‌اند.

از زیباترین پارک‌های ملی ترکیه نیز می‌توان به پارک یدی گوللر اشاره کرد. این پارک بی‌نظیر هفت دریاچه را در بر گرفته و همچنین پوشش گیاهی‌اش بسیار خاص است و برگ‌های درختان آن در فصول مختلف تغییر رنگ ‌می‌دهند. انعکاس این رنگ‌ها در آب دریاچه تصاویری بی‌بدیل را خلق می‌کنند. اردو زنی و غواصی از فعالیت‌های هیجان بخش این پارک به شمار می‌آیند.

به گزارش سفر باتو ، پارک ملی الوداغ با فضایی بسیار مناسب برای اسکی در دامنه کوه الوداغ، پارک ملی دره مونزرو با تصاویر حیرت‌انگیز درون دره مونزرو و پارک ملی گورِم با آثار طبیعی و تاریخی خود، از دیگر پارک‌های ترکیه هستند.

پارک‌های تفریحی

در کنار پارک‌های ملی ترکیه با مناظر چشم نوازشان، پارک‌های تفریحی زیادی نیز در ترکیه و در شهرهای مختلف آن وجود دارند. برای مثال در استانبول پارک‌های بسیاری پذیرای گردشگران و بازدید کنندگان هستند. پارک گولهانه یکی از این پارک‌ها است. این پارک در واقع یک گلخانه است و از قدیمی‌ترین پارک‌های استانبول به شمار می‌آید. این پارک دارای یک استخر بزرگ است و در منطقه امینی‌نو قرار دارد. تعدادی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه مانند مسجد اباصوفیه نیز در نزدیکی این پارک قرار دارند.

پارک تقسیم از دیگر پارک‌های ترکیه است و با وسعتی در حدود 4 هکتار در میدان تقسیم و در محله بیوگلو قرار دارد. این پارک در سال 1943 ساخته شده و دارای سبک اروپایی مدرن است.

از بزرگترین پارک‌های ترکیه نیز می‌توان به پارک ییلدیز اشاره کرد. این پارک در قرن 19 میلادی ساخته شده است و در بین کاخ عثمانی بیلدیز و کاخ جیراگان واقع شده است. طبیعت پارک بسیار زیبا بوده و به ویژه در فصل بهار با وجود گل‌های لاله دیدنی‌تر نیز می‌شود.

به گزارش سفر باتو ، پارک طبیعت محرابات با وسعتی در حدود 25 هکتار در سال 2011 ساخته شده است. این پارک در محله کانلیجا واقع شده و برای ورود به آن باید هزینه پرداخت کنید. در این پارک کنسرت و حتی مراسم عروسی برگزار می‌شود و دارای رستوران و کافه نیز است.

پارک امیرگان، پارک فتحی پاشا، پارک ببک و پارک ماکا از دیگر پارک‌های تفریحی استانبول هستند که می‌توانید برای داشتن اوقاتی خوش به آن‌ها سری بزنید.

نظر شما