شناسهٔ خبر: 155861 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرح اعتباربخشی به اسناد رسمی به مجلس می‌رود

خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تدوین برنامه جدیدی برای اعتباربخشی به اسناد رسمی خبر داد و گفت: این طرح را از طریق مجلس دنبال می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، ذبیح الله خدائیان در برنامه روی خط خبر گفت: در دوره مدیریت جدید قوه قضاییه، طرح تحول در دستگاه قضایی تهیه شده است.

وی افزود: یکی از برنامه های سازمان ثبت استفاده بیش از پیش از فناوری های نوین است و به همین دلیل تصمیم داریم با گسترش الکترونیکی کردن خدمات به جای اینکه مردم به ما مراجعه کنند ما خدمات را به درب منازل مردم ببریم و ارائه دهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این سازمان در سال بیش از 70میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهد.

معاون قوه قضاییه تاکید کرد: تسریع در اجرای اسناد لازم الاجرا است و با توجه بند(ب) ماده 113 قانون برنامه ششم در آینده آمار ورودی پرونده به اجرای ثبت اسناد افزایش پیدا کرده و این بخش از ادارات ثبت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت با بیان اهمیت جایگاه و نقش دفاتر اسناد رسمی در جامعه بر استفاده از پتانسیل و ظرفیت این دفاتر تاکید کرده و افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک باید برخی از امور را که قابل واگذاری به این دفاتر هستند را به آنها واگذار کرده و نقش نظارتی خود را تقویت کند.

خدائیان اعتباربخشی به سند رسمی در کشور را موجب اعتماد بیشتر مردم دانست و افزود:زمانی که که مردم معامله ای را انجام می دهند اگر با سند رسمی باشد، مردم اعتماد خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این دوره یکی از برنامه های سازمان ثبت اسناد،اعتباردادن به اسناد رسمی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طرح و لایحه‌ای نیز برای اعتباربخشی به اسناد رسمی در دست است تا از طریق مجلس به این هدف برسیم.

نظر شما