شناسهٔ خبر: 155856 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ایران علیرغم اقدامات مخرب آمریکا به دنبال صلح و ثبات در منطقه است

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» نماینده مردم قم در مجلس گفت:جمهوری اسلامی ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، همواره به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه است

به گزارش «نماینده»  ، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان و هیات همراه در ادامه دیدارهای خود در اسلام آباد روز گذشته، با صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

امیرآبادی فراهانی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دیرینه فرهنگی و تاریخی دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دو کشور قدرتمند منطقه هستند و اراده قوی دو ملت و دو دولت برگرفته از تاریخ بزرگ و اشتراکات قوی میان آنها است.

وی با اشاره به خروج یکجانبه‌ آمریکا از برجام و اقدامات تحریک آمیز آن کشور  در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، همواره به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: علیرغم گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر عملکرد شفاف ایران در خصوص برجام و پاییندی به تعهدات خود، آمریکا از این توافق خارج شده و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به روند رو به رشد حجم تبادلات اقتصادی میان تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد: علیرغم تلاش برخی کشورهای منطقه  جهت تخریب روابط ایران و پاکستان و به چالش کشیدن حسن نیت  روابط دو کشور نسبت به یکدیگر، خوشبختانه حجم تجارت فی‌مابین روند صعودی داشته و گام‌های خوبی برای بهبود مناسبات اقتصادی و مالی فیمابین برداشته شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن انتقال خط لوله گاز ایران به پاکستان گفت: امیدواریم طرح خط لوله صلح به زودی اجرایی شود تا زمینه  بسط و گسترش مراودات دوستانه با کشورهای همسایه به ویژه مردم پاکستان بیش از گذشته فراهم گردد.

صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با حائز اهمیت برشمردن روابط اسلام آباد و تهران گفت: روابط خوب پاکستان با جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دو کشور، جمهوری اسلامی ایران را کشور دوست و همسایه مهم خود می‌دانیم.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران بر لزوم گسترش روابط فی‌مابین تاکید کرد و افزود: تصمیم‌های اخیر مقام‌های عالی رتبه دو کشور باعث افزایش بیش از پیش مناسبات دوستانه ایران و پاکستان شده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملیاتی شدن هرچه سریعتر خط لوله گاز جمهوری اسلامی ایران به جمهوری اسلامی پاکستان تصریح کرد: ما علاقه‌مند به پیشبرد طرح خط لوله انتقال گاز از ایران هستیم زیرا آن را به نفع منافع مردم دو کشور  می دانیم.

نظر شما