شناسهٔ خبر: 155844 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دانشگاه آزاد در حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان مقصر شناخته شد

تصادف علوم و تحقیقات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گزارش خود در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس، دانشگاه آزاد را مقصر دانست

به گزارش «نماینده»  ، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات قرائت شد؛ این گزارش شامل سه بخش است.

در ابتدای این گزارش کمیسیون جزئیات را شرح داده و تخلفات بخش‌های مختلف شامل قصور راننده، قصورپیمانکار، قصور کارفرما را مورد بررسی قرار داده است.

در بخش جمع بندی این گزارش آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کارفرما و متولی امور حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات و شرکت تهران گشت، در این حادثه در مواردی که ذکر شد، مقصر هستند.

همچنین تأکید شده است با بررسی صورت گرفته مشخص شود که استفاده از تله کابین برای جابجایی حدود ۴۵ هزار نفر از دانشجوی این واحد و با توجه به قرارگیری ساختمان های دانشگاه در محل های مختلف این مجموعه، امکان منطقی ندارد.

کمیسیون آموزش در این گزارش تأکید کرده است، مواردی زیادی از سهل انگاری مدیران دانشگاه آزاد و روسای واحد علوم و تحقیقات در خصوص بی تدبیری در این حادثه وجود دارد.

این موارد شامل قبل از حادثه (نظیر عدم رعایت موارد ایمنی راه و عدم نظارت بر پیمانکار) و بعد از حادثه (نظیر باقی ماندن موارد عدم ایمنی) است که از سوی کمیسیون در حال پیگیری از مقامات قضایی و نتیجه آن به اطلاع خواهد رسید.

نظر شما