شناسهٔ خبر: 155840 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شب برای استراحت است/ بیولوژی بدن بر همین راستا تنظیم شده

ابوالفضل سروش عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نیروی انتظامی مخالفت کلی با طرح حیات شبانه ندارد اما نیازمند نیرو، امکانات و بودجه برای برقراری امنیت در شب است.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل سروش ، با اشاره به طرح حیات شبانه گفت: طرح حیات شبانه نیازمند امنیت است حتی در طی روز نیز مردم امنیت دارند و نیروی انتظامی در شهر تسلطی دارد اما دلیل اینکه نیروی انتظامی با این طرح مخالف است این است که می‌گوید نیرو، امکانات و بودجه برای امنیت در شب در اختیار ندارد یعنی حرف اصلی این است و مخالفت کلی با این طرح ندارد و عنوان می‌کند که مراجع ذیصلاح تشخیص دهند که این طرح چگونه باید ادامه پیدا کند.
مخالف طرح حیات شبانه هستم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: بنده نظر خاصی در خصوص اشتغال‌زایی این طرح ندارم چراکه ورود نکرده و مطالعه‌ای درباره آن نداشتم البته در کل مخالف ادامه این طرح هستم چراکه نظم و انضباط مجموعه فکری و بیولوژی انسان، فعالیت در طی روز است و چیزی را که خدا ودیعه کرده و در قرآن نیز آمده که شب برای استراحت و روز برای فعالیت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از مشاغل مانند پلیس، کارکنان بیمارستان‌ها و همچنین کارکنان نظافت شهر مجبور هستند که در شب نیز فعالیت کنند، اما اینکه زندگی را از عرف معمول که خدا و اهل بیت نیز همانطور توصیه کرده‌اند که شب برای استراحت است و بیولوژی بدن نیز بر همین راستا تنظیم شده، نباید برهم زد.
به نقطه اجتماعی برای برقراری حیات شبانه در برخی شهرها نرسیدیم

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: بنده مخالف طرح حیات شبانه هستم مگر اینکه به یک نقطه خاصی از شرایط اجتماعی برسیم و بگوییم که مجبور هستیم که برای برخی از شهرها طرح حیات شبانه را اجرا کنیم اما هنوز به آن نقطه اجتماعی نرسیدیم./

نظر شما