شناسهٔ خبر: 155838 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادیخواه: خصوصی‌ سازی‌ها در شستا ویژه سپاری و ویژه خواری است

آزادی خواه/2 نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی‌های فعلی در وزارت تعاون و شستا و صندوق بازنشستگی، ویژه‌سپاری و ویژه خواری است زیرا به افراد مرتبط با دولت و شخصیت‌های خاص داده‌اند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظارم از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک وزارتخانه وسیع و گسترده که می‌تواند در حوزه اشتغالزایی و حمایت از واحدهای تولیدی مقتدر عمل کرده و با زیرمجموعه‌هایش مانند شستا و صندوق بازنشستگی کل کشور نقش‌آفرینی کند، برون سپاری و خصوصی‌سازی صحیح و ارائه مدلی ویژه در کشور است. 

وی  افزود:‌ متاسفانه درحوزه خصوصی‌سازی دولت توفیقی به صورت کلی نداشته و وزارت تعاون هم از این توفیق بی‌بهره بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  گفت: سازمان خصوصی سازی باید مبتنی بر اصل 44 قانون اساسی برون ‌سپاری کند و ظرفیت‌های ایجاد شده را در اختیار مردم قرار دهد.

آزادیخواه گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی‌های فعلی در وزارت تعاون و شستا و صندوق بازنشستگی، ویژه‌سپاری و ویژه خواری است چرا که خصوصی‌سازی‌های صورت گرفته به افراد مرتبط با دولت و شخصیت‌های دولت بوده و صرفا اسم آن خصوصی‌سازی است ضمن اینکه این امر رانت‌خواری است تا خصوصی‌سازی.

وی افزود:‌ما از آقای شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدامی خاص در خصوصی‌سازی‌ها ندیدیم هرچند امیدواریم که با توجه به دفاعی که دولت از جایگاه شریعتمداری کرده است، جریان سالم خصوصی‌سازی را ایجاد کند و اگر این موضوع محقق شود قطعا از آن حمایت خواهیم کرد ولی تاکنون چیزی را در این باره ندیده‌ایم و در سال 98 خوف آن را داریم که شرایط عکس آن را ببینیم و ویژه‌خواری و رانت‌خواری در وزارت تعاون بیشتر شود.

نظر شما