شناسهٔ خبر: 155826 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

جلیلی: از بین بردن فشار اقتصادی آمریکا با مقاومت حاصل می‌شود

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با مقاومت اقتصادی می‌توانیم به آمریکا تحمیل کنیم که فشار اقتصادی را از کشورمان بردارد.

به گزارش «نماینده»  ، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: با اراده ای که در دفاع مقدس از خودمان نشان دادیم می توانیم در برابر فشار اقتصادی امریکا هم مقاومت کنیم.

وی افزود: آمریکا می داند گزینه نظامی هیچ مزیتی برایش ندارد و به همین خاطر به فشار اقتصادی روی آورده است. نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد فشار حداکثری به ملت ایران سیاست اوست و این سیاست را اعمال هم کرده است.

جلیلی ادامه داد: آنها فشار می آورند و در عین حال می گویند ما در پی جنگ نیستیم علتش هم این است که خود می دانند نمی توانند جنگی را به ملت ایران تحمیل کنند و هزینه های آن را به خوبی می دانند.

وی با بیان اینکه برخی ها واقعیات عرصه سیاست خارجی را نمی بینند افزود: از جمله این واقعیت ها این است که آمریکا می خواهد رهبری جهان را در اختیار داشته باشد و بر مناسبات میان کشورها اثر بگذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامگفت: یک واقعیت دیگر این است که ملت ایران نشان داده است که می‌تواند در برابر استکبار بایستد و موفق شود.

جلیلی افزود:‌ آمریکایی‌ها تنها وقتی ایستادگی دانشمندان هسته‌ای مان را دیدند عقب نشینی کردند و از مواضعشان کوتاه آمدند.

وی گفت: در حالی که آژانس ۱۵ بار اعلام کرد که ایران بر تعهداتش پایبند است آمریکا به طور کامل از برجام خارج شد و این در حالی بود که ایران به تمامی تعهداتش پایبند بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در ۱۴ ماهی که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد اروپایی‌ها حاضر نشده اند حتی یکبار این اقدام آمریکا را نقض برجام بدانند و تنها از آن ابراز تاسف می‌کنند.

جلیلی گفت: مردم ایران دیکته غربی‌ها و آمریکا را نمی‌پذیرند و در برابر آن مقاومت می‌کنند. وی افزود: ما معتقدیم هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است و البته برخی‌ها این را قبول ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای شان واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر نشان دهند.

جلیلی افزود:‌ زمینه‌های بسیار خوبی در کشور برای مقاومت اقتصادی و پیشرفت وجود دارد.

وی گفت: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با وجود تحریم توانستیم یک تا ۱/۵ میلیون بشکه نفت و میعانات بفروشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما می‌توانیم از راه اقتصادی نگذاریم نفت منطقه خارج شود و همه آن را در داخل کشورمان فراوری کنیم.

نظر شما