شناسهٔ خبر: 155815 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح حیات شبانه با احترام به محوریت خانواده انجام شود

محمد رضا بادامچیان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح حیات شبانه در کنار اینکه نشاط جامعه را بالا می‌برد، به اشتغال‌زایی نیز کمک می‌کند و باید این کار را با احترام به محوریت خانواده انجام داد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا بادامچی، با اشاره به ادامه طرح حیات شبانه گفت: بنده فکر می کنم چنانچه حیات شبانه ادامه پیدا کند قطعا نشاط و شادابی بین جوانان بیشترمی‌شود از طرف دیگر برخی از افراد در طی روز فرصت کمی دارند و شب‌ها راحت‌تر می‌توانند از فرصت خود برای خرید کردن استفاده کنند و به هر حال زمان خودشان است و حیف است که دائم در منزل بخواهند استراحت کنند به همین دلیل بیرون آمدن از منزل نشاط بیشتری در پی دارد و بهتر است.
پارک‌ها در فصول گرم سال نشاط بیشتری دارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی افراد در طی روز فرصت محدودی دارند و می‌توانند در طی روز کالای خود را تولید کرده و در شب محصولات خود را به فروش رسانند بنابراین تعامل باید بین هم میهنان بیشتر شود؛ به عنوان مثال در فصول گرم سال در پارک‌ها نشاط و رفت و آمد بیشتر است به دلیل اینکه خلوتی شهر مزایا و لذت خاصی دارد و می‌توان بهتر از آن استفاده کرد.

طرح حیات شبانه به اشتغال‌زایی کمک می‌کند

وی با بیان اینکه طرح حیات شبانه نشاط جامعه را بالا می‌برد ادامه داد: این طرح می‌تواند به اشتغال‌زایی کمک کرده و بیکاری را جبران کند چراکه بسیاری از افراد هستند که در طی روز کار می‌کنند و می‌توانند شب تولیدات خود را عرضه کنند و یا مردم کمی از وقت استراحت را به تعامل و خرید و فروش بگذرانند، یا گردش و گفتگو کنند؛ بنابراین طرح حیات شبانه نشاط جامعه را بالا می‌برد.

طرح حیات شبانه با احترام به محوریت خانواده انجام شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: با احترام به محوریت خانواده باید این کار را انجام داد یعنی افراد به همراه خانواده بیرون بیایند به دلیل اینکه گرمایش این کار بیشتر خواهد بود و شرکت جمعی خانواده نشاط بیشتری دارد؛ مسئولان فرهنگی نیز باید بیشتر درباره این موضوع با پلیس و مقامات قضایی حرف بزنند و جایگاه این امر را بازتر کنند و اطمینان دهند که مسائل امنیتی نمی‌تواند این مسئله را تحت‌الشعاع قرار دهد.

باید از بُعد مسائل فرهنگی به حیات شبانه نگاه کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: حتما باید از بُعد و نگرش فرهنگی به این قضیه نگاه کرد و جامعه را به عنوان یک خانواده بزرگ‌تر بدانیم و فکر می‌کنم که اینگونه بهتر می‌توان این طرح را عنوان کرد.

نظر شما